Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János

Ismerje meg a BKV milliomosát

Rengetegszer megkerülhette volna a Földet a BKV egyik Ikarusa, amelyik 1988 óta szállít utasokat Budapesten.

A Vezess.hu megkérdezte a BKV-t, hogy állományában melyik, jelenleg is forgalomban lévő autóbusz rendelkezik a legnagyobb futásteljesítménnyel. Nem meglepő módon a csúcstartó egy Ikarus 260-as lett, hiszen a nagy számok törvénye alapján ez borítékolható volt.

1988-ra az BKV 76 példányt rendelt ebből a típusból, ezek között volt a még jelenleg is használatban lévő darab. A közeledési társaság tájékoztatása szerint a BPO-147-es rendszámú, Ikarus 260-as 2.515.983 kilométert szedett össze Budapest útjain 1988. szeptember 2. és 2018. január 17. között. Eszerint legalább 62 alkalommal kerülhette volna meg a Földet az Egyenlítő mentén.

Érdeklődtek afelől is, hogy ezt tetemes futásteljesítményt milyen karbantartásokkal érte el a jármű, azonban a BKV-tól csak egymondatos választ kaptak, ezért egy autentikus forráshoz fordultak. Megkérdezték Huber Márton buszfotóst, aki már évtizedek óta foglalkozik az Ikarus-buszok fotózásával, szinte minden fontos fotótúrán és buszos rendezvényen ott van.

Jelenleg ez az Ikarus 260.46 típus a csúcstartó a forgalomban lévő BKV-buszok között. Fotó: Huber Márton

A fenti autóbusz 1994-ben esett át úgynevezett középjavításon a Gépjármű Javító Szolgáltatóban (GJSZ), majd 2005-ben Székesfehérváron, illetve 2015-ben Szegeden váz- és esztétikai nagyjavítást is kapott. “Első felújításkor eredeti szívómotorját D10-esre cserélték, a második nagyjavításnál pedig szövet ülésborítással látták el, emellett kapaszkodóit zöldre festették. Sötétített ablakait és a kék színű ülésborítást már a szegedi Tisza Volánnál történő felújításkor kapta meg” – tette hozzá a buszfotós.

Mint mondta: korábban egy másik, a BPO-146-os rendszámmal rendelkező Ikarus 260-as is nagy futásteljesítményt hozott össze. Az az autóbusz 2015. novemberéig 2.510.000 kilométert tett meg. A BKV állományából csak két évvel később, 2017. júniusában törölték, így valószínűsíthető, hogy még ennél nagyobb futásteljesítményt is össze tudott szedni.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×