A kormány döntött a Hódmezővásárhely-Szeged- Szabadka tram-train építésnek elkezdésről. Az induló költségvetés 80 milliárd forint, de a végleges költségek ennél még lényegesen magasabbak lehetnek - írja a zoom.hu. A tram-train a városban villamos üzemben közlekedik, míg a városon kívül vasúti szabályok vonatkoznak rá. Mivel a Hódmezővásárhely-Szeged vonalat nem akarják villamostani, ezért van szükség a hibrid-dízel szerelvényekre.
A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint 17,6 milliárd forint értékben nyolc tram-traint vagyis dízel-elektromos hibrid üzemű szerelvényt szereznek be. A szegedi járműtelep építésre 5 milliárd forintot szavazott meg a kormány, míg a Hódmezővásárhely és Szeged közötti vasútvonal építésére és a meglévő 22 kilométeres vonal felújításra 48,6 milliárd forintot szavaztak meg.
További 1,2 milliárdot különítetek el egy új vegyes forgalmú Tisza-híd tervezésre, de a híd építésének tízmilliárdos költsége még nincs benne a keretben.
Szeged és Hódmezővásárhely között naponta 15 ezer ember utazik közösségi közlekedéssel (autóbusszal), de jelentős gépkocsiforgalom a kép város között. Így a tram-train megépülése után napi 5000-20 000 napi utassal lehet számolni.