eur:
411.79
usd:
396.12
bux:
79551.8
2024. november 22. péntek Cecília
Meglepő összegből kezdik építeni Lázár János villamosát

Meglepő összegből kezdik építeni Lázár János villamosát

Nyolcvanmilliárd forintból kezdik el építeni a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő hibrid vasutat, a tram-traint.

A kormány döntött a Hódmezővásárhely-Szeged- Szabadka tram-train építésnek elkezdésről. Az induló költségvetés 80 milliárd forint, de a végleges költségek ennél még lényegesen magasabbak lehetnek - írja a zoom.hu. A tram-train a városban villamos üzemben közlekedik, míg a városon kívül vasúti szabályok vonatkoznak rá. Mivel a Hódmezővásárhely-Szeged vonalat nem akarják villamostani, ezért van szükség a hibrid-dízel szerelvényekre.

A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint 17,6 milliárd forint értékben nyolc tram-traint vagyis dízel-elektromos hibrid üzemű szerelvényt szereznek be. A szegedi járműtelep építésre 5 milliárd forintot szavazott meg a kormány, míg a Hódmezővásárhely és Szeged közötti vasútvonal építésére és a meglévő 22 kilométeres vonal felújításra 48,6 milliárd forintot szavaztak meg.

További 1,2 milliárdot különítetek el egy új vegyes forgalmú Tisza-híd tervezésre, de a híd építésének tízmilliárdos költsége még nincs benne a keretben.

Szeged és Hódmezővásárhely között naponta 15 ezer ember utazik közösségi közlekedéssel (autóbusszal), de jelentős gépkocsiforgalom a kép város között. Így a tram-train megépülése után napi 5000-20 000 napi utassal lehet számolni.

Címlapról ajánljuk
Budakalászt kiragadná természetes közegéből az új választási földrajz – megszólalt a polgármester

Budakalászt kiragadná természetes közegéből az új választási földrajz – megszólalt a polgármester

Nemcsak a fővárost, hanem az agglomerációs településeket is érzékenyen érintheti a választókerületek tervezett átalakítása. Forián-Szabó Gergely budakalászi polgármester elmondta, hogy a javaslat Budakalászt teljesen leválasztaná a természetes kapcsolatrendszeréről, ami a hétköznapi életben a lakosság számára komoly hátrányokkal járhat.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×