eur:
406.49
usd:
378.57
bux:
76250.51
2024. november 8. péntek Zsombor

Súlyos trauma a magyar gazdaságban

Sokkal nagyobb traumát okoz a közúti fuvarozók számára a nemzeti tengelysúlymérő rendszer bevezetése, mint amilyet a megtett úttal arányos díjfizetésre való áttérés jelentett 2013-ban.

Számos problémát fogalmaztak meg a tengelysúlymérés tervezett bevezetésével kapcsolatban a fuvarozó szervezetek, és azt javasolják, hogy a rendszer teljes élesítését legalább 2018 tavaszáig halasszák el.

Sokkal nagyobb traumát okoz a közúti fuvarozók számára a nemzeti tengelysúlymérő (TSM) rendszer bevezetése,

mint amilyet a megtett úttal arányos díjfizetésre való áttérés jelentett 2013-ban – mondta a Világgazdaságnak Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary ügyvezető főtitkára. Az egyik legnagyobb kifogása a jogszabálytervezettel kapcsolatban, hogy a jelenlegi szabályozással szemben nem tartalmaz toleranciát. Márpedig több olyan helyzet előfordul, amelyben nem érvényesülhet a patikamérleg-gyakorlat. Vannak olyan áruféleségek, mint például a fénymag (ez egy madáreledel), amelyeket nagy mennyiségben szállítanak közúton külföldre, és a jármű olyan részeire is befolyhatnak, hogy a mérés során túlsúlyos lesz a szerelvény, miközben nem biztos, hogy a jármű össztömegével van a probléma – magyarázta Dittel.

Az is gondot okoz, hogy az országban rengeteg olyan rakodóhely van, ahol nem lehet megmérni az árut,

emiatt is túlsúlyos lehet a jármű. Előfordulhat az is, hogy a szerelvény papírjain szereplő adatok – amelyekhez gyakorlatilag semmi köze a gépjármű vezetőjének – és a mért mennyiség között különbség adódik. Kérdés, hogy ilyen esetekben – a tolerancia hiányában – ezt hogyan kezeli majd a hatóság, amely nemcsak bírságot szabhat ki, de esetenként több ezer forintos eljárási (közigazgatási) díjat is felszámolhat, amit indokolatlannak tartanak a fuvarozók, szerintük ugyanis ezért az állam semmilyen szolgáltatást nem nyújt. Azt is visszásnak tartják a magyar fuvarozók, hogy miután a külföldieket nehezebben lehet utolérni, bizonyos esetekben a bírságot csak akkor tudják behajtani rajtuk, ha a külföldi jármű visszatér Magyarországra. Az is előfordulhat, hogy a megrakott járművel – a túlsúlyos helyzet elkerülése érdekében – Hegyeshalomnál úgy lépnek ki, hogy csak a határ másik oldalán tankolnak. „Ebben az esetben a magyar állam elesik az üzemanyag áfa- és jövedékiadó-bevételétől” – hívta fel a figyelmet Dittel.

Egy másik érdekvédő, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) számos aggályának adott hangot a rendszer bevezetésével kapcsolatban, miközben elfogadja, hogy a TSM-rendszer kiépítése fontos a hazai úthálózat védelme, a közlekedésbiztonság fokozása és az egyenlő piaci verseny megteremtése érdekében.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor ismertette a budapesti deklarációt: mi Európát fogjuk naggyá tenni

Orbán Viktor ismertette a budapesti deklarációt: mi Európát fogjuk naggyá tenni

Ursula von der Leyennel, az Európai Bizottság elnökével és Charles Michellel, az Európai Tanács elnökével tartott közös sajtótájékoztatót a miniszterelnök az Európai Unió állam- és kormányfőinek budapesti informális ülése után.

Robert Fico: két köztársasági elnök "a szlovákellenes erők mesterséges terméke"

Elítélte a pozsonyi parlament Andrej Kiska volt köztársasági elnöknek az adóügyben tett lépéseit. A határozati javaslatot azután szavazta meg a törvényhozás, hogy Kiskát adócsalás ügyében jogerősen elítélte a bíróság. Kiska politikai okokat lát az ügye mögött.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.08. péntek, 18:00
Stumpf István
egyetemi tanár, korábbi alkotmánybíró és kancelláriaminiszter, az NKE John Lukács Intézet Amerika Kutatóintézetének emeritus kutatója
Menetelés után szusszannak a tőzsdék

Menetelés után szusszannak a tőzsdék

Mozgalmas napokon vannak túl a tőzsdék, az elnökválasztás után emelkedett a piac, majd tegnap még egy Fed-kamatdöntés is érkezett, amelyen a várakozásoknak megfelelően 25 bázispontot vágott az amerikai jegybank. Eközben itthon is pörögnek az események, az OTP és a Mol is közzétette hajnalban a negyedéves számait. A bank gyakorlatilag minden fontosabb soron jobb negyedéves eredményeket szállított, mint amire az elemzők számítottak, a bevétel 4, a profit 10 százalékkal lett magasabb a vártnál. A Mol ezzel szemben inkább csökkenést könyvelt el a fontosabb sorokon, és adózott eredménye mintegy 6,5 százalékkal múlta alul a várakozásokat. A két vállalat részvényárfolyama csak mérsékelt elmozdulásokkal reagált a jelentésekre - az OTP emelkedik, míg a Mol esik. Közben a nemzetközi hangulat vegyesen alakul, Európában esnek a tőzsdék, az USA-ban pedig felemás mozgásokat láthatunk, az olajár pedig esik.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×