eur:
398.97
usd:
368.23
bux:
90294.63
2025. március 21. péntek Benedek

Súlyos trauma a magyar gazdaságban

Sokkal nagyobb traumát okoz a közúti fuvarozók számára a nemzeti tengelysúlymérő rendszer bevezetése, mint amilyet a megtett úttal arányos díjfizetésre való áttérés jelentett 2013-ban.

Számos problémát fogalmaztak meg a tengelysúlymérés tervezett bevezetésével kapcsolatban a fuvarozó szervezetek, és azt javasolják, hogy a rendszer teljes élesítését legalább 2018 tavaszáig halasszák el.

Sokkal nagyobb traumát okoz a közúti fuvarozók számára a nemzeti tengelysúlymérő (TSM) rendszer bevezetése,

mint amilyet a megtett úttal arányos díjfizetésre való áttérés jelentett 2013-ban – mondta a Világgazdaságnak Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary ügyvezető főtitkára. Az egyik legnagyobb kifogása a jogszabálytervezettel kapcsolatban, hogy a jelenlegi szabályozással szemben nem tartalmaz toleranciát. Márpedig több olyan helyzet előfordul, amelyben nem érvényesülhet a patikamérleg-gyakorlat. Vannak olyan áruféleségek, mint például a fénymag (ez egy madáreledel), amelyeket nagy mennyiségben szállítanak közúton külföldre, és a jármű olyan részeire is befolyhatnak, hogy a mérés során túlsúlyos lesz a szerelvény, miközben nem biztos, hogy a jármű össztömegével van a probléma – magyarázta Dittel.

Az is gondot okoz, hogy az országban rengeteg olyan rakodóhely van, ahol nem lehet megmérni az árut,

emiatt is túlsúlyos lehet a jármű. Előfordulhat az is, hogy a szerelvény papírjain szereplő adatok – amelyekhez gyakorlatilag semmi köze a gépjármű vezetőjének – és a mért mennyiség között különbség adódik. Kérdés, hogy ilyen esetekben – a tolerancia hiányában – ezt hogyan kezeli majd a hatóság, amely nemcsak bírságot szabhat ki, de esetenként több ezer forintos eljárási (közigazgatási) díjat is felszámolhat, amit indokolatlannak tartanak a fuvarozók, szerintük ugyanis ezért az állam semmilyen szolgáltatást nem nyújt. Azt is visszásnak tartják a magyar fuvarozók, hogy miután a külföldieket nehezebben lehet utolérni, bizonyos esetekben a bírságot csak akkor tudják behajtani rajtuk, ha a külföldi jármű visszatér Magyarországra. Az is előfordulhat, hogy a megrakott járművel – a túlsúlyos helyzet elkerülése érdekében – Hegyeshalomnál úgy lépnek ki, hogy csak a határ másik oldalán tankolnak. „Ebben az esetben a magyar állam elesik az üzemanyag áfa- és jövedékiadó-bevételétől” – hívta fel a figyelmet Dittel.

Egy másik érdekvédő, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) számos aggályának adott hangot a rendszer bevezetésével kapcsolatban, miközben elfogadja, hogy a TSM-rendszer kiépítése fontos a hazai úthálózat védelme, a közlekedésbiztonság fokozása és az egyenlő piaci verseny megteremtése érdekében.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Fürjes Balázs az új NOB-elnökről: nagy nap ez, történelmi döntés született

Fürjes Balázs az új NOB-elnökről: nagy nap ez, történelmi döntés született

Forradalmi változásokra nem kell számítani, Thomas Bach örökségére épít majd Kirsty Coventry is a Nemzetközi Olimpiai Bizottság elnökeként – mondta az új vezető megválasztása után Fürjes Balázs. A szervezet magyar tagja kiemelte, sosem volt még afrikai és női vezetője a NOB-nak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.21. péntek, 18:00
Rakonczay Gábor
extrém sportoló, az Atlanti-óceán átevezője
Földindulás jön az EU-ban, teljesen új rendről döntöttek Brüsszelben

Földindulás jön az EU-ban, teljesen új rendről döntöttek Brüsszelben

Az uniós vezetők a csúcstalálkozón három kiemelt gazdasági célt határoztak meg: az energiaárak csökkentését, a versenyképesség növelését és a tőkepiaci unió elmélyítését. A vállalkozások terheinek mérséklése érdekében a bürokrácia visszaszorításáról is döntöttek, különös tekintettel a kis- és középvállalkozásokra. A befektetések ösztönzése érdekében olyan intézkedéseket fogadtak el, amelyek hatékonyabbá teszik az európai megtakarítások mozgósítását és a pénzügyi piacok integrációját. Az ipar zöld átállása és az energiafüggetlenség szintén hangsúlyos téma volt, amelyre a vezetők összehangolt válaszokat ígértek. A fosszilis energia korszaka pedig hamarosan véget ér Európában – ismertette António Costa, az Európai Tanács elnöke és Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke a csütörtöki uniós csúcs utáni sajtótájékoztatójukon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×