Június 30-ig már csak néhány nap van arra, hogy egyeztessék, igazolják személyes adataikat szolgáltatójukkal a feltöltőkártyás előfizetéssel rendelkezők. A határidő előtt 3 nappal az ügyfelek körülbelül 60 százaléka végezte el az azonosítást.
Aki már túl van az adminisztráción, annak is tudnia kell, hogy jövőre mehet újra egyeztetni a szolgáltatójához - hívta fel a figyelmet az Azénpénzem.hu. Az NMHH tájékoztatása szerint ugyanis ha az adategyeztetés sikeres, akkor az előfizetőnek legközelebb a nyilatkozattételhez képest egy év múlva kell majd ismét egyeztetnie adatait a szolgáltatóval.
- A 2017 előtt vásárolt előrefizetős (prepaid) SIM-kártyák adategyeztetésére a szolgáltatóknál online, telefonon vagy személyesen, illetve a Magyar Posta több száz kirendeltségén is van lehetőség.
- Az ügyfelek azonosítási kötelezettségét más európai uniós országok is bevezették: Belgiumban június 7-én járt le a határidő, az érintett kártyák több mint 10 százalékát (csaknem 400 ezret) blokkolták - közölte az NMHH.
Ha idén június 30-ig nem történik adategyeztetés, akkor az előfizetés megszűnik. A szolgáltatók próbálták elérni a határidő meghosszabbítását - a Telenor és a Telekom szerint sem fogja tudni mindenki regisztráltatni a telefonját, ehhez több időre lenne szükség -, de a hatóság úgy döntött, inkább csak a szolgáltatóknak ad lehetőséget arra, hogy a kikapcsolt számokat és az egyenleget a határidő lejárta utáni adategyeztetést követően mégis visszaadják az előfizetőknek.
Erre azonban csak 60 napja van az előfizetőknek, utána az egyenleg már nem állítható vissza.
A hívószámot 2018. február 28-ig tudják visszaadni.
Az Azénpénzem.hu több olyan esetről is beszámol, amikor az ügyfelek azt hitték, minden számot egyeztettek, ám a rendszerben némelyik mégis azonosítatlanként szerepelt. Nem árt tehát rákérdezni a szolgáltatónál, hogy biztos minden rendben van-e.