Infostart.hu
eur:
382.08
usd:
327.81
bux:
0
2025. december 8. hétfő Mária

Kapaszkodjon meg: nemsokára köztünk járnak a robottaxik

Nem is olyan nehéz megoldani a városokban való közlekedést - mondta a Daimler fejlesztési igazgatója.

A vezető nélkül közlekedő robottaxik akár már három-négy év múlva is megjelenhetnek a közúti forgalomban - jelentette ki a dpa hírügynökségnek adott interjúban Ola Källenius, a Daimler fejlesztési igazgatója.

"A robottaxik 2020 és 2025 között már megjelenhetnek a közúti forgalomban" - fogalmazott. A városok rendkívül komplex környezetnek számítanak ugyan, de viszonylag alacsony sebességgel és nagyfelbontású térképekkel már kezelhető problémát jelentenek - mutatott rá, hozzátéve, hogy néhány városhoz már meg is vannak a megfelelően részletes térképeik ahhoz, hogy meg lehessen kezdeni a tesztelést. A Daimler, a BMW és az Audi 2015-ben ehhez vásárolta meg a Nokia HERE digitális térkép és navigációs szolgáltatását.

A fejlesztési igazgató elmondta, hogy a Daimler jelenleg negyedik és ötödik kategóriás önállóan navigáló járművek kifejlesztésén dolgozik. Az ötödik kategóriás járműveknél már egyáltalán nincs szükség arra, hogy vezető felügyelje a folyamatokat. "Az elkövetkező három-négy évben már kereskedelmileg éretté, közúti felhasználásra alkalmassá tesszük a technológiát" - közölte.

"Remélhetőleg addigra Németországban és más országokban is megteremtik a használat jogi feltételeit. Az első lépések már meg is történtek ebben az irányban".

  • A Daimler több vasat is tart a tűzben az autonóm mobilitás terén: nemrégiben az Uber fuvarmegosztóval írt alá szándéknyilatkozatot arról, hogy annak platformján rendelhető robottaxikat fejleszt ki.
  • Az Uber jelenleg Volvo modellekkel végez robottaxi kísérleteket az amerikai Pittsburghben, ezek az autók azonban vezető felügyelete alatt közlekednek. A kísérleteket az idén tavasszal egy baleset miatt átmenetileg fel kellett függeszteni.
Címlapról ajánljuk

Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Az államtitkár szerint a közúti közlekedési törvény módosításával egyszerűbbé válik a közlekedést zavaró és a biztonságot veszélyeztető járművek elszállíttatása, továbbá jóval hatékonyabbá válhat a közúti ellenőrzés is. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke az InfoRádióban elmondta: a kényszerítés módja és szigorúsága leginkább attól függhet majd, hogy az adott személy mennyire áll ellen a rendőri intézkedésnek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hídemberekkel segítenék, hogy a hazai innováció a magyar gazdaságot erősítse

Hídemberekkel segítenék, hogy a hazai innováció a magyar gazdaságot erősítse

Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának (EUIPO) felmérése szerint a szellemitulajdon-védelemmel rendelkező európai vállalatok jelentős versenyelőnyt élveznek az erről nem gondoskodó versenytársaikkal szemben: átlagosan 23,8%-kal magasabb bevételt termelnek, illetve 22%-kal magasabb béreket is fizetnek. De hogy állnak ebben a versenyben a magyar vállalkozások, hol áll Magyarország az innovációs rangsorban? Farkas Szabolcs, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának (SZTNH) elnöke szerint vannak területek, amelyeken az ország különösen jól teljesít – például a high-tech iparágak, orvostechnológiai vagy a gyógyszeripari fejlesztések – ugyanakkor még nem alakult ki annak a gyakorlata, hogy az egyetemi kutatók munkájuk eredményét a piacon próbálják meg hasznosítani. Ezért a hivatal létrehozta a "szabadalmi gyorsítósáv" szolgáltatását, amelynek segítségével 2 hónap alatt információt lehet kapni egy megoldás szabadalmazhatóságáról, 2026 szeptemberétől pedig szellemitulajdon-menedzsment mesterszak indul a Corvinuson, ahonnan olyan szakemberek kerülhetnek ki, akik segíthetnek a piaci szereplőknek gazdasági értéket teremteni az innováció jogi védelméből fakadó előnyökből.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×