Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Mind a 17 dízelautó elbukott a közúti kibocsátási teszten

Mind a 17 dízelautó elbukott a közúti kibocsátási teszten

Ez is abba az irányba mutat, hogy a jövőben csak olyan autómodellek akkor kapjanak jóváhagyást, amelyek eredményei a közúti teszteken is megfelelnek az előírásoknak.

Minden vizsgált dízelmotorral működő személyautónál a meghaladta a megengedett határértéket a nitrogén-dioxid-kibocsátás közúti körülmények között - áll a spanyol ipari minisztérium jelentésében, amelyet szerdán hozott nyilvánosságra több sajtóorgánum.

Spanyolországban öt márka együttesen 17 modelljét vizsgálták 2015 decembere és 2016 augusztusa között. A hatósági laboratóriumban a tesztpadon mindegyik jármű eredménye az előírásoknak megfelelő volt.

A valódi közlekedési körülmények között végzett vizsgálatok során azonban a legkisebb károsanyag-kibocsátás is 1,8-szorosa volt az Európai Unió által megengedettnek, míg a legnagyobb eltérés 12,6-szoros volt.

A vizsgálatba a Seat, a Ford, a Volvo, a Nissan, és Ssangyong márka különböző dízelautó típusait válogatták be.

Utóbbi két gyártó esetében találták a legnagyobb határértéket meghaladó nitrogén-dioxid-kibocsátást, ezért a minisztérium mindkét vállalattal felvette a kapcsolatot - írta az Europapress spanyol hírügynökség.

A jelentés szerint a cégek arra hivatkoztak, hogy

az autó biztonsága érdekében a kibocsátást szabályozó berendezések kikapcsolnak bizonyos környezeti hőmérsékleti körülmények között,

amely azonban megfelel a szabályoknak.

Az El País című napilap beszámolójában azt írja: a spanyol ipari minisztérium szerint az Európai Bizottságnak tisztáznia kellene az említett berendezések használati feltételeit, a gyártóktól pedig tájékoztatást kér arról, hogy pontosan milyen körülmények között aktiválódnak vagy kapcsolnak ki a készülékek.

A vizsgálat megállapításainak jelentősége abban áll, hogy a jövőben az új autómodellek akkor kapnak jóváhagyást,

ha eredményeik a közúti teszteken is megfelelnek az előírásoknak.

A spanyol jelentés kitért arra is, hogy a vizsgált típusoknál nem találták nyomát olyan eszköznek, amellyel manipulálhatták a mérési adatokat.

A vizsgálat, amelyhez hasonlót több uniós tagállamban is végeztek, azt célozta, hogy leleplezzék az emissziós adatokat manipuláló autógyártókat, miután 2015 szeptemberében a Volkswagen elismerte, hogy bizonyos dízelüzemű járműveibe olyan szoftvert telepített, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások.

A vállalatot az Egyesült Államokban 15 milliárd dollárra büntették, a botrány azonban világszerte mintegy 11 millió autót érint, amelyek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×