eur:
403.6
usd:
354.2
bux:
96520.82
2025. június 8. vasárnap Medárd

Csaknem egy évtizedes trend fordult meg

A sajtó megőrizte helyét a reklámpiaci tortában, és növekedni is tudott, így egy csaknem évtizedes trend fordult meg.

Tavaly a sajtópiac 32,352 milliárd forint reklámbevételt (+118 millió Ft) és 58,124 milliárd forint lapeladásból származó bevételt (+172 millió Ft) ért el 2016-ban. A bevalló kiadóvállalatok a print költésen kívül 7,708 milliárd Ft online hirdetési árbevételt, + 23%-ot realizáltak az ezt megelőző évhez képest. A print piac összesített árbevétele így 98,184 milliárd Ft lett - közölte a Magyar Lapkiadók Egyesülete.

A sajtópiac hirdetési bevételeinek 50%-át továbbra is a napilapok és a női lapok reklámbevételei adják.

Az olvasottság kutatás (NOK) számai szerint a magyar lakosság 76%-a, 6 427 745 lapolvasó olvas nyomtatott terméket. A bemutatott számok megmutatták, hogy a printpiac él és virul, a printhirdetéseket vásárlóképes fogyasztók olvassák, és az alacsony reklámzaj közepette a hirdetőknek jelentős forgalmat és konverziót produkálnak, nem utolsó sorban az imázs építésében is nélkülözhetetlen szerepük van.

Több a hirdető

A Kantar Media vonatkozó adatait is megvizsgáltuk, amelyek arra is rávilágítanak, hogy a kis- és közepes hirdetők mellett a top hirdetők között is töretlen a print népszerűsége: a 2016 első felében a reklámköltések 80%-át adó, összesen 155 hirdető közül 137 használta a nyomtatott sajtót. Ha az elmúlt két év azonos időszakát vizsgáljuk, jól látható, hogy a sajtóban hirdetők száma jelentős növekedést mutat – míg 2014-ben csak 4243 darab, 2015-ben pedig 4340 hirdetőt nevesített és összesített a Kantar Media, addig 2016-ra ez a szám már elérte a 4547-et.

Az álláshirdetéseket kihagyva összesen 4278 cég reklámozott printlapokban. Fontos azonban tudni, hogy a nagyon kis hirdetők nem feltétlenül kerülnek bele ezekbe az összesítésekbe, ezért a valóságban sokkal magasabb lehet a sajtóban hirdető cégek száma.

Online is fejlődtek

Az online tartalmak területén, a bevallást adó kiadóvállalatok összesen 7,708 milliárd forint online hirdetési árbevételt, + 23%-ot realizáltak az ezt megelőző évhez képest. Ez az összeg jól mutatja, hogy a kiadók az online tartalomszolgáltatóipiac hirdetési szeletéből is jelentős részt tudhatnak magukénak.

Címlapról ajánljuk
Kézműves pékek az Arénában: liszt, víz, só – és minden, ami a jó kenyérhez még kell

Kézműves pékek az Arénában: liszt, víz, só – és minden, ami a jó kenyérhez még kell

A kézműves pékek ma már nemcsak kenyeret sütnek, hanem élelmiszer-kultúrát is teremtenek: a jó kenyér náluk nem csupán három összetevőből áll, hanem sok év tapasztalat, tudatos alapanyag-választás és szenvedély is kell hozzá – erről is beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában Fülöp Ádám, a Pipacs Pékség alapító tulajdonosa és Fekete Gergő, az Artizán Pékség tulajdonosa, a Kézműves Kenyér Társaság alelnöke.

Felmérés: a magyar emberek 40 százalékának nincs nyugdíj-megtakarítása

A megkérdezett ügyfelek negyede rendelkezik rendszeres nyugdíjcélú megtakarítással, és 72 százalékuk tartja fontosnak a nyugdíjra való felkészülést – derült ki az OTP Pénztárak által készített reprezentatív felmérésből. Az OTP Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója az InfoRádióban egy példán keresztül mutatta be, miért érdemes kisebb összeggel is elindítani nyugdíjcélú megtakarítást.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.10. kedd, 18:00
Sós Endre
a Fővárosi Állat- és Növénykert főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×