Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.73
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Távozik az államtitkár

Lemondott tisztségéről Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, miután vállalt feladatát elvégezte, és más fontos megbízatásra kérték fel. Tasó László január 31-i határnappal Áder János köztársasági elnöknek benyújtotta lemondását.

Az államtitkár az MTI-nek új kinevezéséről egyelőre nem nyilatkozott. Mint mondta, elsődleges feladata a 2007-2013. közötti uniós pénzügyi ciklus zárása és a 2014-2022. közötti, hazai forrásokból is fedezett közlekedésfejlesztési beruházások előkészítése és elindítása volt, amelyet a Nemzeti Közlekedésfejlesztési Stratégia szerint, az aktuális kormányprogrammal megegyezően 2016 végére befejezett.

Hozzátette: a közlekedési ágazat Magyarország gazdaságának motorjává vált. Ésszerű és ügyfélbarát hatósági eljárási rendeket alakítottak ki, egyszerűbbé, olcsóbbá tették és összehangolták a közlekedési szolgáltatásokat, a hálózatok működtetését biztonságos alapokra helyezték, számos területen újakat építettek ki. A korszerűsítés területén minden alágazatban a korábbiakhoz képest érdemi előrelépés történt, kezdeményező hozzáállás és dimenzióváltás kezdődött - mondta.

Kiemelte: 2022-ig minden kormánydöntéssel rendelkező, uniós és hazai forrásból megvalósuló közlekedésfejlesztési beruházás elindult, tervezésük, engedélyeztetésük, számos esetben már a kivitelezésük megkezdődött, vagy a programozási ütem szerint indulhat.

Kitért arra, hogy az elmúlt két és fél év alatt nagymértékben erősödött a közösségi közlekedés rendszereinek szolgáltatási színvonala, a MÁV Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. gazdálkodása stabilizálódott, a vasúti és közúti hálózat fenntartásának és működtetésének finanszírozása a közszolgáltatási szerződésekkel hosszú távra tervezhetővé vált. Jelentős hálózatépítések, komplex felújítások programok, rekonstrukciók kezdődtek el, a vasúti és autóbuszos személyszállítás feltételeit a gördülőállományok már végrehajtott és folyamatban lévő beszerzései tették versenyképesebbé.

Rámutatott, hogy az autópálya-hálózat sűrűsége 2022-re meghaladja az európai átlagot, a vasúti és közúti TEN-T hálózatok felújítása befejeződik, a hiányzók építése megkezdődik, a megyeszékhelyek és kiemelt gazdasági térségek számára fontos közúti és vasúti kapcsolatok épültek és épülnek, újulnak meg. Mint mondta, korszakos jelentőségű államközi regionális fejlesztésekkel, új teherkorridorral Magyarország stabilizálja helyét a tengeri kikötőkhöz kapcsolódó áruszállítói és logisztikai főáramokban. Az ágazat a ciklusban nyújtott teljesítményével kiérdemelte a kormány támogatását a magyar vasúti kocsik és buszok gyártásának elindításához, megerősítéséhez. Az elektromos járművek elterjedésének szabályozási és támogatási feltételeit megteremtették, az önvezető járművek szabályozási és fejlesztési területén az ország vezető szerepet tölt be. A kerékpáros közlekedés feltételei jelentősen javultak, az előkészített beruházások biztosítják a hálózatszerű használat lehetőségét. A közlekedésbiztonság területén célirányos fejlesztésekkel és programokkal jól mérhető és érzékelhető kedvező változások következhettek be. Az elvégzett munkának köszönhetően eredményes időszak teret nyitott a dinamikus fejlődésnek, a közlekedési ágazat teljesítményével feltétlenül hozzájárult Magyarország megerősödéséhez - összegezte az államtitkár.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×