eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina

Magyarországon késik a legtöbb vonat

Rengeteget késnek a vonatok Magyarországon, uniós összevetésben indul törlik a legtöbb járatot, az emberek mégis szeretnek a vasúttal utazni – ez derül ki a 28 európai ország vasúthálózatát figyelő Rail Market Monitoring Scheme adataiból.

Magyarországon a legalacsonyabb a pontosan közlekedő elővárosi és regionális vonatok aránya. A 100 kilométernél kisebb távolságot megtevő vonatok mindössze 78 százaléka érkezett meg végállomására 5 percnél kisebb késéssel vagy késés nélkül, ami a legalacsonyabb érték a vizsgált országok között. A legjobban a balti országok teljesítettek – közölte a Portfolio.hu a felmérés adatai alapján.

Ha a távolsági, 300 kilométer alatti távot megtevő vonatok pontosságát nézzük, Magyarország a középmezőnyben áll 87 százalékos aránnyal.

Az elővárosi és regionális vonatokat vizsgálva messze Magyarországon a legmagasabb, 11,5 százalékos a törölt indulások aránya.

Ezek alapján nem meglepő, hogy utasok nem túlzottan elégedettek az utazás és az állomás minőségével. A vasúti utazásról általában az utasok 50 százaléka, míg az állomások állapotáról az utasok 40 százaléka van pozitív véleménnyel, ami európai szinten gyenge eredmény. A legelégedettebbnek a finnek, a legkevésbé elégedettnek pedig az észtek számítanak.

A 100 kilométernél kisebb távolságra vonatkozó jegyárak összehasonlítása alapján Magyarország nem tartozik Európa legolcsóbb helyei közé. Vásárlóerő-paritással kiigazítva Magyarországon 10 centet kell fizetni egy kilométernyi utazásért, ami a nyugat-európai tarifák fele. A távolsági tarifákat vizsgálva Magyarország a 13 helyet foglalja el a 26 ország között, a 14 centes kilométerenkénti viteldíj pedig alig marad el Svédország vagy Belgium áraitól.

Szintén az európai középmezőnyben szerepelnek a magyar vonatok az átlagos sebességet nézve. A vonalhossz és menetidő elosztásával számolt adatok alapján Magyarországon mintegy 65 km/órás átlagsebesség jellemzi a távolsági vonatokat.

A nem túl hízelgő adatok ellenére Magyarországon sokan utaznak vonattal: a 10 százalékos arány a harmadik legmagasabb Európában. Itthon közlekednek a legtöbben busszal (23 százalék), és a legkevesebb autóval (67 százalék).

Bár az elmúlt évtizedekben számos vonalat bezártak, még mindig Magyarország büszkélkedhet Európa egyik legsűrűbb vasúthálózatával. 10 ezer négyzetkilométerre 848 kilométernyi vasútvonal esik.

Címlapról ajánljuk
Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Szépen zárt Amerika

Szépen zárt Amerika

Felemás hangulatban telt a kereskedés ma reggel Ázsiában, ezt követően pedig emelkedéssel indult a nap Európában, a vártnál gyengébb BMI-adatok hatására azonban gyorsan lefordultak a vezető részvényindexek, délutánra azonban ismét a vevők vették át az irányítást. Az aranynak eközben 2023 októbere óta a mostani lehet a legerősebb hete, mivel a piaci szereplőket aggasztja az ukrajnai háború eszkalációjának veszélye. Érdemes eközben a bitcoinra is figyelni, az árfolyam már közelíti a 100 000 dolláros szintet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×