Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla

A nemzeti buszgyártásról egyeztetett Varga Mihály és Tarlós István

A nemzeti buszgyártásról, budapesti közlekedésfejlesztési kérdésekről tárgyalt Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Tarlós István főpolgármester hétfőn - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint a megbeszélésen Varga Mihály miniszter és Lepsényi István gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkár tájékoztatta Tarlós Istvánt a kormány által elfogadott nemzeti buszgyártási stratégiáról.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter június 10-én jelentette be, hogy a kormány véglegesítette a buszgyártási stratégiát, amely a következő három évben mintegy 30-35 milliárd forintos hazai támogatást igényel, és amely alapján jelentős kapacitás- és munkaerő-bővülés várható az ágazatban.

A kormány hat nagy, buszgyártással foglalkozó cégre épít, és el szeretné érni, hogy mindenhol létrejöjjön az a kapacitás, amely biztosítja a sorozatgyártás lehetőségét.

A kormányzati támogatás mellett szükség lesz arra is, hogy a hároméves programban az üzemek hitelfelvétellel részt tudjanak venni a beruházásokban.

A kormány célja, hogy három év múlva évente 1000-1200 új autóbuszt gyártsanak Magyarországon, amellyel párhuzamosan több mint ezer új munkahely jöhet létre.

Lázás János a múlt heti kormányülés után elmondta: a kormány nem döntött a budapesti közlekedés kérdéseiről, várják Tarlós István főpolgármestert a kabinet e heti vagy júliusi ülésére.

A 3-as metróvonal rekonstrukciója miatt szükséges buszbeszerzés ügye már többször volt a közgyűlés előtt, a legutóbb a május 12-i rendkívüli ülésen Kocsis Máté önkormányzati és rendészeti tanácsnok, VIII. kerületi fideszes polgármester indítványára halasztották el a döntést a képviselők. Kocsis Máté akkor az előterjesztés napirendről levételét a kormány nemzeti buszgyártási stratégiáról szóló döntésével indokolta. Akkor azt mondta, hogy a kormánydöntés fényében szükséges az egyeztetés.

Az előterjesztésben új lengyel buszok vásárlását javasolja a városvezetés. A Solaris Urbino 18 típusú buszok darabonként 277 ezer euróba (87,3 millió forint) kerülnek.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×