Több oldalas tarifatáblázatok, feltételek sorához kötött kedvezmények. A laikusok gyakran úgy érezhetik: átláthatatlan a mobilszolgáltatók kínálata.
Sok ember ismeri a legújabb készülékeket, a csengőhangokat, a beépített kamerák használatát, azzal azonban nincsenek tisztában, hogy pontosan mennyire terheli meg a pénztárcájukat a telefonjuk mindennapos használata.
Fischer Gábor kifogásolta, hogy a mobiltelefon-reklámok néha túlzott fogyasztásra sarkallják az embereket, ezért sokan, gyakran indokolatlanul 1-2 éves hűségnyilatkozatot is aláírnak egy új és olcsó készülékért cserébe.
Sokszor probléma az is, hogy bár a szolgáltató felkínál egy kedvezményt, az általában szigorú feltételekhez kötött. A legtöbb ember pedig nincs teljesen tisztában a saját telefonálási szokásaival, így nem tudja eldönteni: érdemes-e egy nagyobb sms-csomagra vagy egy olcsó éjszakai beszélgetést biztosító, de magas napközbeni tarifákkal működő csomagra előfizetnie.
Fischer Gábor felhívta a figyelmet arra, hogy a panaszosok a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz fordulhatnak, amelynek internetes oldalán Tantusz címmel egy tarifaválasztó program is segíti a fogyasztókat.
Hanganyag: Herczeg Zsolt