eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Két Tesla Model Y (b, j) és egy Model 3 egy washingtoni kereskedésben 2021. február 8-án. A Tesla bejelentette, hogy 1,5 milliárd dollárt fordított bitcoin vásárlásra, ami új rekordra emelte a kriptodeviza árfolyamát. Az elektromos meghajtású autók gyártására szakosodott cég bejelentette azt is, hogy mostantól bitcoinnal is lehet fizetni a termékeiért.
Nyitókép: MTI/EPA/Michael Reynolds

Sorra buknak meg a műszaki vizsgán a Tesla Model 3-ak, különös oka van ennek

Németországban minden évben készítenk egy listát arról, hogy az egyes autótípusok hány százaléka bukik el a vizsgán. Van egy komoly meglepetés.

Az Auto Bild, amely egy részeltes listával is rendelkezi, de ezért fizetni kell, néhány adatot azért közzétett. Ennek alapján a villanyautosok.hu azt írja, hogy a 2-3 éves autónál az utolsó helyen a Tesla Model 3 végzett közel 15 százalékos bukási rátával, ez háromszor magasabb, mint az évjárat átlaga.

A szakemberek két fő okot jelöltek meg a legolcsóbb Teslánál. Az egyik, hogy a nehéz tömeg miatt a felfüggesztések hajlamosak a villanyautóknál hamarabb tönkremenni, és ez a Model 3-ra is igaz. A magyar szaklap megjegyzi, hogy a 2021-ig gyártott példányok egyik ismert hibája volt ez, azóta elméletileg alkatrészt váltottak és javult a helyzet.

A másik fő problémaforrás a féke, azok ugyanis gyakran nem érték el az előírt minimális hatást. A jelenség arra vezethető vissza, hogy a villanyautók keveset használják a hagyományos fékjeiket, többnyire inkább visszatöltik az energiát. Emiatt viszont gyakran felületi rozsda jelenik meg a tárcsákon, és akár a fékfolyadék is levegőssé válhat.

Hogy a Model 3 miért szerepelt mégis rosszabbul a többi villanyautóhoz képest is (a gyártó többi típusa nem volt a felmérésben), annak fő oka az lehet a TÜV szerint, hogy a Teslánál nincs kötelező éves szerviz, ezért az autók jó részénél csak a vizsgán derülnek ki a problémák.

Címlapról ajánljuk
Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Tizenkét év után lett újra magyar tagja a Nemzetközi Öttusa Szövetség elnökségének, miután Gyenesei Leilát beválasztották az irányító testületbe a tisztújító kongresszuson. A világbajnok öttusázó az InfoRádióban elmondta: a sportág népszerűbbé és jobban eladhatóbbá válhat azzal, hogy a lovaglás helyére bekerült az akadályverseny a számok közé.

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Ki tudják-e gazdálkodni a cégek a béremelést? Megszólaltak a munkáltatók

Ki tudják-e gazdálkodni a cégek a béremelést? Megszólaltak a munkáltatók

A 3 éves bérmegállapodást egyszerre tartja ambiciózusnak és a munkavállalók szempontjából kompenzációnak a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége. A munkaadói oldal kigazdálkodhatónak tartja 2025-re az egyszámjegyű minimálbér- és garantált bérminimumemelést, de azt azért jelezték, hogy főleg a kisebb vállalkozásoknál igencsak sok cég szűnt meg az elmúlt 2 évben. Szerintük egyértelműen a kisebb vállalatok voltak ennek az időszaknak a vesztesei. A munkaadói oldalon úgy látják, hogy a magyar piac elsősorban a termelékenység növelésével tudná jobban megtartani a munkaerőt, nem pedig a jelentős minimálbéremeléssel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 22. 06:39
×
×
×
×