eur:
399.12
usd:
366.89
bux:
87872.68
2025. március 16. vasárnap Henrietta
traffic jam in Hamburg
Nyitókép: Canetti/Getty Images

Rendszámok - változás a magyar utakon

Az abszolút rekorddöntés nem sikerült, de minden idők második legjobb eredményét hozta idén februárban a zöld rendszámok kiadása.

Egyre emelkedik a zöld rendszámos autók aránya. Idén februárban kis híján rekord született: összesen 2098 pár zöld rendszámot adtak ki – ennél több környezetkímélő jármű eddig csak egyszer, 2022 márciusában került forgalomba. Tekintve, hogy március 31 napos hónap, február pedig csak 28, napra lebontva tulajdonképpen mégis rekordról lehet beszélni – mutatott rá a villanyautosok.hu.

A magas kamatok és az emelkedő árak (no meg az alkatrész- és a sofőrhiány) által sújtott piacon ez még szebb teljesítmény.

Továbbra is népszerűbbek a tisztán elektromos járművek, mint a tölthető hibridek, 2021 nyarától minden hónapban több villanyautóra került zöld rendszám, mint PHEV-re – februárban 1258 darab tisztán elektromos jármű került az utakra.

Meglepetés ugyanakkor, hogy a tölthető hibridek száma képes volt kitörni az 550-700 közötti sávból, amiben több mint két éve ingadozik. Februárban összesen 819 hibridre került zöld rendszám, ami abszolút rekord, soha nem volt még ennyire erős hónapja a PHEV-eknek.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.17. hétfő, 18:00
Kiss J. László
a Budapesti Corvinus Egyetem professzor emeritusa
Az élelmiszerek tesztelői félre is vezethetik a termékfejlesztést – Így szűrhetők ki a nem megbízható értékelések

Az élelmiszerek tesztelői félre is vezethetik a termékfejlesztést – Így szűrhetők ki a nem megbízható értékelések

Az élelmiszeripar számára kulcsfontosságú, hogy melyik termékfejlesztési iránynak megfelelően változtatják, módosítják az élelmiszereket, hogy a végtermékeket a fogyasztók leginkább preferálják. Egy friss tanulmányunk azt mutatja be, miként mérhető és értékelhető a fogyasztói válaszok konzisztenciája érzékszervi teszteken. Kutatásunkban két különböző skálát használtunk, majd ezeket külön-külön és együttesen is elemeztük. Eredményeinkben rámutatunk, hogy a következetlen, véletlenszerű fogyasztói válaszok befolyásolják a tesztek eredményeit. Az érzékszervi teszt során azok a fogyasztók, akik szélesebb tartományban használják mindkét skálát, azok válaszai következetesebbnek mutatkoztak. Mivel az élelmiszeriparban a termékfejlesztések kulcstényezője a fogyasztói megítélés, ezért lényeges a következetlen, nem megbízható fogyasztói válaszok kiszűrése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×