Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Vérvételre előkészített csövek a koronavírussal érintett új betegek fogadására kialakított egyik osztályon a fővárosi Szent László Kórházban 2020. március 16-án.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Akadhat egy-két kérdés a vérvétellel kapcsolatban

Például: hová lesz az a sok vér, amit levesznek az emberektől? Ha levették és megvan az eredmény, mi történik?

Amikor egy ember vérvételre megy, talán azt is gondolhatja, az eredmények közlése után a fiolák tartalmának sorsa a megsemmisítés, de nem így van.

Mint a 24.hu cikkéből kiderül, a fertőző egészségügyi hulladéknak számító vérminták kezelésére vannak ugyan a WHO-nak (Egészségügyi Világszervezet) ajánlásai, de országonként változnak az előírások. Ami egyértelmű, hogy a várt nagy elővigyázatossággal kell kezelni és speciális tárolókban, elzárva kell tartani.

Miután a minták hulladékká váltak - például már kinyerték belőlük a kívánt eredményeket -, kifejezetten erre a célra való, mechanikai sérüléseknek ellenálló tárolókba gyűjtik a vért, ezeket a tárolókat szakszerűen ki kell üríteni szabályos időközönként, és az erre hivatott szervezet szállíthatja el csak.

A szállítás helyszíne egy speciális hulladékok kezelésével foglalkozó telep, ahol a vért megsemmisítik, vagyis elégetik, fertőtlenítik, "felaprítják". Ezt követően kerülhet a hagyományos szemét sorsára.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 05:36
×
×
×
×