Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Bemutatják az új, nyolcadik generációs Volkswagen Golfot Wolfsburgban 2019. október 24-én.
Nyitókép: MTI/EPA/David Hecker

Aggasztó a helyzet a kulcs nélküli autók esetében

Szinte valamennyi Keyless-Go rendszerű gépjárművet könnyűszerrel meglovasítják a tolvajok, de azért vannak kivételek is.

A drágább, jobban felszerelt autókhoz ma már ingyen szokott járni, az elérhető árú modellekhez pedig általában felár ellenében lehet úgynevezett Keyless-Go funkciót rendelni. Ennek lényege, hogy a digitális kulcsot nem kell kivenni a zsebünkből, és a kocsi közelébe lépve magától kinyílik az ajtó zárja, az autóban helyet foglalva pedig elegendő rányomni a start gombra, és máris beindul a motor.

Üröm az örömben, hogy

az autótolvajok némi hackertechnikát bevetve relatíve könnyen kijátszhatják a kulcs nélkül nyitható/indítható autók biztonsági rendszerét.

A német autóklub, az ADAC a közelmúltban mintegy 360 különböző keyless funkciós járművet vizsgált meg, és kiderült, hogy ebből a legtöbb teljesen védtelen a rosszindulatú támadások ellen – írja a Hvg.hu.

Az ADAC tesztjei szerint egészen a közelmúltig csak a Jaguar I-Pace-ek és E-Pace-ek, az új Land Rover Discoveryk, illetve az új Range Roverek tulajdonosai érezhették teljes biztonságban az autójukat, azokat ugyanis a legmodernebb UWB (Ultra Wide Band) technológiával vértezték fel.

A közelmúltban azonban a kompakt kategóriában

a 8-as Volkswagen Golf is UWB technolóiájú KeyLess-Go rendszert kapott,

így védett az ilyen jellegű lopások ellen. Ezen kívül pedig az Audi A5 40 g-tront sem könnyű az illetéktelenek számára kinyitni és beindítani.

Amíg a gyártók nem lépnek, addig az autósok annyit tehetnek, hogy megpróbálják kikapcsolni a Keyless-Go funkciót.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×