Infostart.hu
eur:
363.45
usd:
315.17
bux:
150158.56
2026. augusztus 13. csütörtök Ipoly

Depressziót okozhatnak a gyorsételek

A túl sok gyorsétel fogyasztása könnyen depressziót okozhat - figyelmeztetnek brit kutatók, akik szerint a minél változatosabb étrend a legjobb a mentális egészségünknek.

Azoknak, akik rendszeresen esznek zsírban gazdag, feldolgozott ételt, desszertet és egyéb édességet, közel hatvan százalékkal nagyobb az esélyük a depresszióra, mint azoknak, akik a gyümölcsöt, a zöldséget és a halat részesítik előnyben - állítják a University College London kutatói.

A British Journal of Psychiatry című szaklapban megjelent tanulmányukban a kutatók beszámoltak annak a vizsgálatnak az eredményéről, amelynek során 3486, 55 év körüli brit köztisztviselő adatait elemezték. A kísérletben résztvevőknek egy kérdőívet kellett kitölteniük étkezési szokásaikról, majd öt évvel később egy újabbat arról, milyen lelki állapotban vannak.

A kutatók azt találták, hogy azoknál, akik a legtöbb feldolgozott ételt fogyasztották, 58 százalékkal nőtt a depresszió kialakulásának a kockázata. A szekértők szerint ez nem véletlen, hiszen az egészséges táplálkozásnak számos jótékony hatása van - a lelki egészségre is.

Úgy vélik, a zöldségekben és gyümölcsökben található antioxidánsok védenek leginkább a depressziótól, de a folsavban gazdag brokkoli, káposzta, spenót, lencse és csicseriborsó is hasonló hatást ér el.

A sok hal fogyasztása is ajánlott, mivel a benne található politelített zsírsavak fontos részét képezik az egészséges táplálkozásnak.

Szakértők azt tanácsolják, hogy minél változatosabb étrendet alakítsunk ki, minél többféle típusú étellel, mivel a szegényes táplálkozás is nagyon megerőltethető lehet a szervezet számára.

"Ha az étrendünk túl sok olyan ételt tartalmaz, amelyektől jojóként ingázik a vércukorszintünk, akkor az nem tesz jót az ereknek és az agyműködésnek sem" - hangsúlyozta Eric Brunner, a University College London docense.

Címlapról ajánljuk
Aszódi Attila: tartós megoldás lehet Paksnál az épített fenékküszöb

Aszódi Attila: tartós megoldás lehet Paksnál az épített fenékküszöb

Az atomenergetikai szakértő, egyetemi tanár, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Természettudományi Karának dékánja az InfoRádióban csütörtök reggel azt is egyértelművé tette, Paks 2-nél már nyilván nem lesz ez elég. Rögzítette: lehet, hogy most akár 15-20 milliárd forinttal is magasabb az ország villanyszámlája a szükséges import miatt, de a későbbi problémák elkerüléséhez ezt most fel kell áldozni.

Románia megkezdte az atomerőműve teljes leállítását

Megkezdődött a cernavodai atomerőmű kettes blokkjának ellenőrzött leállítása csütörtökön a Duna vízszintjének folyamatos és jelentős csökkenése miatt - közölte az üzemeltető Nucleareletrica román állami vállalat.
inforadio
ARÉNA
2026.08.13. csütörtök, 18:00
Sinkó Eszter
egészségügyi közgazdász
Lángokban a legnagyobb dunai kikötő, Zelenszkij egy titokzatos tervről beszélt - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Lángokban a legnagyobb dunai kikötő, Zelenszkij egy titokzatos tervről beszélt - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Az éjszaka folyamán Oroszország támadást hajtott végre az izmajili kikötő területén Odessza megyében, károkat és tüzet okozva - közölték az ukrán hatóságok a Reuters szerint. A román határ közelében fekvő Izmajilben található Ukrajna legnagyobb Duna menti kikötője, amely gabonát és egyéb árukat kezel. Kijevnek és a nemzetközi partnereinek van egy közös terve arra, hogy Moszkvát a háború befejezésére kényszerítsék - jelentette ki Volodimir Zelenszkij ukrán államfő tegnap. Zelenszkij szerint a terv a Vlagyimir Putyin orosz elnökre nehezedő nyomáson alapszik - írja a Kyiv Independent. Cikkünk folyamatosan frissül.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×