Infostart.hu
eur:
363.45
usd:
315.17
bux:
150158.56
2026. augusztus 13. csütörtök Ipoly

A sóban gazdag étrend rontja a veseműködést

A mesterséges édesítőszereket és a sok sót fogyasztóknak nagyobb az esélyük arra, hogy romlik a veséjük működése - derült ki egy egyesült államokbeli felmérésből.

Julie Lin és Gary Curhan, egy női klinika orvosai több mint 3 000 nő étkezési és egészségügyi adatait tekintették át. A vizsgálatba bevont nők életvitelét és szerveik működését tizenegy éven át vizsgálták a kutatók.

Ugyan megállapították, hogy a pontosabb eredményekhez sokkal több kutatásra van szükség, az adatok ugyanis hiányosak, azt azonban kimutatták, hogy minél több sót vagy mesterséges édesítőszert fogyaszt valaki, annál jellemzőbb, hogy valamilyen vesebaj alakul ki nála.

A mesterséges édesítőkre vonatkozó kutatás azt állapította meg, hogy aki naponta legalább kétszer használ ilyen szert, az már kimutatható a veseműködésen, illetve gyorsítja a vese leromlását.

A cukorral édesített üdítőknél ilyen káros hatást nem mutattak ki a vizsgálat készítői.

Címlapról ajánljuk
Aszódi Attila: tartós megoldás lehet Paksnál az épített fenékküszöb

Aszódi Attila: tartós megoldás lehet Paksnál az épített fenékküszöb

Az atomenergetikai szakértő, egyetemi tanár, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Természettudományi Karának dékánja az InfoRádióban csütörtök reggel azt is egyértelművé tette, Paks 2-nél már nyilván nem lesz ez elég. Rögzítette: lehet, hogy most akár 15-20 milliárd forinttal is magasabb az ország villanyszámlája a szükséges import miatt, de a későbbi problémák elkerüléséhez ezt most fel kell áldozni.

Románia megkezdte az atomerőműve teljes leállítását

Megkezdődött a cernavodai atomerőmű kettes blokkjának ellenőrzött leállítása csütörtökön a Duna vízszintjének folyamatos és jelentős csökkenése miatt - közölte az üzemeltető Nucleareletrica román állami vállalat.
inforadio
ARÉNA
2026.08.13. csütörtök, 18:00
Sinkó Eszter
egészségügyi közgazdász
Lángokban a legnagyobb dunai kikötő, Zelenszkij egy titokzatos tervről beszélt - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Lángokban a legnagyobb dunai kikötő, Zelenszkij egy titokzatos tervről beszélt - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Az éjszaka folyamán Oroszország támadást hajtott végre az izmajili kikötő területén Odessza megyében, károkat és tüzet okozva - közölték az ukrán hatóságok a Reuters szerint. A román határ közelében fekvő Izmajilben található Ukrajna legnagyobb Duna menti kikötője, amely gabonát és egyéb árukat kezel. Kijevnek és a nemzetközi partnereinek van egy közös terve arra, hogy Moszkvát a háború befejezésére kényszerítsék - jelentette ki Volodimir Zelenszkij ukrán államfő tegnap. Zelenszkij szerint a terv a Vlagyimir Putyin orosz elnökre nehezedő nyomáson alapszik - írja a Kyiv Independent. Cikkünk folyamatosan frissül.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×