Infostart.hu
eur:
364.39
usd:
316.03
bux:
150381.6
2026. augusztus 13. csütörtök Ipoly

A fehérbor roncsolhatja a fogakat

A fehérbor sokkal inkább roncsolja a fogakat, mint a vörös - derül ki egy friss tanulmányból. A kutatók kimutatták, hogy a többi mellett a chardonnay sokkal gyorsabban okoz például fogszuvasodást, mint a merlot.

A fehér nedű igen káros a fog védőrétegére. Hatására a fog és az íny sokkal érzékenyebb a hidegre, a melegre vagy az édes ételekre.

Az már eddig is köztudott volt, hogy a vörösbor elszínezheti a fogakat, a fehérbor hatása nem ilyen közismert.

A németországi Mainzban lévő Johannes Gutenberg Egyetem kutatói nyolc vörös- és nyolc fehérborfajtát választottak ki Németországból, Franciaországból, Olaszországból és Spanyolországból. A borok hatásait 40 és 65 év közötti férfiakon és nőkön tesztelték.

Korábbi kutatások azt mutatták ki, hogy egyes frissítő italok is tönkreteszik a fogzománcot, például a citromlé, a narancslé, a grépfrút.

Címlapról ajánljuk
A Kárpátokra nézve is van bőven tanulsága a kolumbiai földrengésnek

A Kárpátokra nézve is van bőven tanulsága a kolumbiai földrengésnek

Százak vesztették életüket a hétfői kolumbiai földrengésben, míg a szomszédos Venezuelában júniusban volt két, 7,2-es, illetve 7,5-es erősségű földrengés, a kettő között furcsa mód a látszólagos földrajzi közelség ellenére viszont nincs összefüggés. Van viszont tanulság bőven, erről is beszélt Harangi Szabolcs geológus, vulkanológust, az ELTE tanszékvezető egyetemi tanára az InfoRádióban.

Rendkívüli kormányzati tájékoztató jön Paksról csütörtökön, Magyar Péter külön is üzent a helikopterezésről

Csütörtökön 15 órakor tartják a kormány tájékoztatóját a szerdai paksi kihelyezett kormányülés után. Részletes tájékoztatást adnak a dunai fenékküszöb megépítéséről és a két bárka esetleges elsüllyesztéséről.
inforadio
ARÉNA
2026.08.13. csütörtök, 18:00
Sinkó Eszter
egészségügyi közgazdász
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×