Sokan már csak lemondóan mosolyognak, amikor elektronikus postaládájukat kinyitva azt látják, hogy ismét 25 kéretlen spam üzenetet kaptak.
Egyes amerikai cégeknél azonban nem a gyűlölt reklámüzenetek, hanem a belső és külső kommunikáció miatt duzzad kezelhetetlenné az alkalmazottak postaládája.
Átlagban napi 150 levélre kéne válaszolni
Egy becslés szerint a világon naponta 39 milliárd elektronikus levelet küldenek el, és az átlag dolgozó 150-et kap meg belőlük, s ennek jó, ha a felére válaszolni tud.
Az elektronikus üzenet, az emberek közötti kommunikáció csodája tehát kezd lelki problémákat okozni.
Aki nem bírja, e-mail csődöt jelent
Vanessa Fox, egy amerikai internetes cég dolgozója annyira megelégelte, hogy nem tud minden üzenetre válaszolni, hogy "e-mail csődöt" jelentett, majd kitörölte 30 ezer levelet tartalmazó mappáját - írta a Sunday Times. Egy idő után azt vette azonban észre, hogy naponta ezer új üzenet érkezik be.
Fox nem az egyetlen kommunikációs csődöt jelentő alkalmazott. A probléma annyira elterjedt, hogy az Intel csipgyártó cég bevezette az "e-mail-mentes péntek" intézményét.
"E-mail nélkül is van élet" - egy darabig
A gondolat lényege az, hogy a dolgozókat "közvetlenebb és szabadabb kommunikációra, valamint az ötletek nagyobb megosztására ösztönözzék." Az Intelen kívül néhány más cég már korábban bevezette az e-mail-mentes napokat.
A Sunday Timesnak nyilatkozó egyik inteles mérnök elmondta: az emberek eleinte rettegtek ránézni az e-mailezésre is haszált BlackBerry telefonjukra, de később rájöttek, hogy lehet nélküle is élni.
A Cellular nevű vállalatnál egyenesen büntetni kezdték a koca-e-mailezőket, akiknek a tilalom óráiban 1 dollárt kell fizetniük minden egyes üzenetért.
Mostantól büntetni is fog a Google Térkép