A bizottság célja a döntéssel az volt, hogy felhívják az emberek figyelmét a napozás veszélyeire, és hozzájáruljanak a bőrrákos megbetegedések számának csökkentéséhez.
A forgalomban lévő naptejek és -olajak védőfaktorát az UVB-sugarakhoz mérik - ez okozza a leégést. Az UVA-sugarak okozzák viszont a bőr korai öregedését, és ártanak az immunrendszernek.
A bizottság arra is figyelmeztetett, hogy az 50-es faktorúnál erősebb naptejek semmivel sem védenek jobban a leégés és az UVB-sugarak ellen, mint a 15-25-ös faktorúak.
Egyelőre önként csatlakoznak a gyártók a kampányhoz - idén nyártól a naptejes és -olajos flakonok 20 százaléka kerül forgalomba az új jelzésekkel. A naptejek uniós egységesítését jövő nyárra fejezik be.
A magyar autósok észrevétlenül kaptak még egy adót