eur:
394.06
usd:
355.48
bux:
72297.19
2024. szeptember 8. vasárnap Adrienn, Mária

"Trabanton szállni élvezet" - 50 éve

London vezető napilapja, a The Times is megemlékezett arról, hogy ötven éve kezdték gyártani a hajdani NDK népautóját, a Trabantot, amelynek a még gurulóképes, jó állapotban lévő példányait immár gyűjtik a veterán gépkocsik kedvelői.

A gyűjtőket csak a gyári kondícióban lévő, vagy tökéletesen felújított Trabantok érdeklik, de ha ilyet találnak, az eredeti ár hússzorosát is megfizetik érte.

A Trabant már 1955-ben létezett, de tulajdonképpen 1957-től 1989-ig gyártották, összesen három millió hétszázezer készült belőle. Az utolsó Trabi éppen a Berlini Fal leomlása idején került le a futószalagról.

Mivel karosszériáját a duraplast nevű műanyagból préselték, becézték a Trabantot papírtigrisnek is. Kétütemű motorja, gyenge benzinnel hajtva, bebüdösítette az egész béketábort.

De a Trabit azért lehetett szeretni. Huszonöt lóerős motorja jókedvében az óránként 125 kilométeres sebességet is kivágta. Gyorsulása legendás volt.

A kétüteműek száműzetése után sokan Fiat 128 motort szereltek a Trabantokba.

A The Times két régi Trabi-viccel hajtja meg zászlaját a kelet-német népautó előtt:

"Hogyan csináljunk sportkocsit a Trabantból?" - "Tegyünk a csomagtartójába egy pár tornacipőt".

"Miért fűthető a Trabant hátsó ablaka?" "Hogy ne fázzon a kezünk, amikor toljuk..."

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kínosan nagy zakót kapott a magyar válogatott Németországban
5-0

Kínosan nagy zakót kapott a magyar válogatott Németországban

A magyar válogatott az első félidő után még „csak” egygólos hátrányban volt Düsseldorfban a németek ellen, ám a második játékrészben súlyos vereségbe szaladt bele. A Nemzetek Ligája 2024–2025-ös kiírásának első fordulójában: Németország–Magyarország 5-0.

Támadás az elektromos autók ellen: minden autós fizessen

A megtett kilométerek után fizessenek az autósok – ezt akarja a brit kormánytól egy közlekedési témákra szakosodott civilszervezet, az úgynevezett „nettó zéró” klímacéllal összefüggésben. A Campaign for Better Transport (Kampány a jobb közlekedésért) nevű, 50 éve működő lobbicsoport először csak az elektromos kocsikat említette, de gyorsan módosította ajánlását.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.09. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×