Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Így nézte be az önvezető autó a sávelválasztást

Egy texasi országúton haladt a Tesla, amely váratlanul nekiütközött a szalagkorlátnak.

Valószínűleg a sofőr hagyta, hogy az automata rendszer vezessen, mert a baleset során nem történt fékezés.

A baleset egy olyan részen történt, ahol egy terelés miatt a sávokat "jobbra húzták". Az új útvonalat jelző felfestést a jármű nem tudta értelmezni, és az addig követett fehér csíkok között tartotta az autót. Az autó végül korrigálta a félresiklást, és senki sem sérült meg. A furcsa manővert a Tesla mögötti autó fedélzeti kamerája rögzítette.

A Tesla egyébként többször is hangsúlyozta, hogy a sofőrök az automata pilóta vezetése idején is figyeljenek és tartsák kezüket a kormányon. A cég álláspontja szerint a robotpilóta a sofőr segítsége és nem helyettese.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×