Infostart.hu
eur:
387.84
usd:
330.19
bux:
109105.41
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia

Repülő csészealj érkezik az 5. vágányra!

Utasszállítás repülő csészealjakkal - az ember azt hihetné, hogy egy a távoli jövőben játszódó sci-fit olvas, az ötletet azonban a brit vasúttársaság olyannyira komolyan vette, hogy 1973-ban szabadalmaztatott is egy termonukleáris fúzióval hajtott űrjárművet.

A repülő csészealj terveit egy diák találta meg az Európai Szabadalmi Hivatal honlapján, és először azt hitte, hogy csak egy viccről van szó.

A szabadalomról azonban kiderült, hogy valódi. A korong alakú, alul kissé homorú jármű terveit egy Charles Osmond Frederick nevű feltaláló készítette.

A lézer-vezérelt termonukleáris fúzióval működő gépezet elméletileg a föld különböző pontjai, de akár a bolygók között is szállíthatja az utasokat.

Nem túl nagy meglepetésre a szakemberek leszólták a terveket. Michel van Baal, az Európai Űrügynökség technológiai kérdésekben felelős kommunikációs munkatársa szerint a tervek nem tűnnek túl komolynak.

Szabadalmat bármilyen eszközre lehet kérni, működő példányra nincs szükség. Akár olyan gépet is lehetne szabadalmaztatni, amelyet fizikai képtelenség megépíteni.

Címlapról ajánljuk

Jön a „rezsicsökkentés 2.0”

2026 januárjában indul el 100 milliárd forintos keretösszeggel a lakossági napelemes energiatároló program. A részletekről Czepek Gábor, az Energiaügyi Minisztérium parlamenti államtitkára beszélt az InfoRádió Energiavilág című műsorában.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
Már majdnem újra megnyílt Magyarország legújabb autópályaszakasza, de aztán jött a hidegzuhany  – itt a Strabag válasza

Már majdnem újra megnyílt Magyarország legújabb autópályaszakasza, de aztán jött a hidegzuhany – itt a Strabag válasza

Szerdán újra birtokba vehetik az autósok az eddig lezárt M30-as gyorsforgalmi utat – írta közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium kedden, majd röviddel ezután vissza is vonta a bejelentést, mondván, hogy mivel az építést végző Strabag nem hajlandó írásban garanciát vállalni azért, hogy a hiba pár hónapon belül nem fog újra megismétlődni, mégsem nyitják meg a szakaszt. A Strabag a Portfoliónak küldött válaszában elmondta, hogy az autópálya forgalomba helyezésével kapcsolatos döntés már a minisztérium és az üzemeltető kompetenciája.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×