Infostart.hu
eur:
388.17
usd:
331.09
bux:
109299.23
2025. december 18. csütörtök Auguszta
fekete autó kocsi kerék motorháztető közlekedés
Nyitókép: Carol Yepes/Getty Images

Itt a rangsor a legmegbízhatóbb új autókról

A J. D. Power piackutató és adatelemző szervezet idén 39. alkalommal végezte el azt a kutatást, amely az új autó megvásárlását követő első 90 nap tapasztalatai alapján rangsorolja a járművek és gyártóik kezdeti minőségét.

Az Initial Quality Study (IQS) 2020-ban teljeskörűen megújult, a tulajdonosok részére feltett kérdések körét kibővítették, így az előző eredmények nem vethetők össze a jelenlegiekkel. A „nehezítés” óta a Lexus jellemzően a prémiummárkák élmezőnyében szerepel a felmérésen – három alkalommal volt második (2020, 2022, 2024), és egyszer első (2021.) – írja a smartermedia.hu.

Az idei, 2025-ös kutatás viszont, amelyet 92 694 tulajdonos vagy felhasználó visszajelzései, valamint a hivatalos márkaszervizekben elvégzett, több százezer beavatkozás adatai alapján állítottak össze, a Lexus abszolút győzelmét hozta el – az idei egyébként a márka alapítása (1989) óta a tizenötödik év, amikor minden más autógyártónál jobb kezdeti minőséget regisztrált a Lexus. A márka két típusa – az IS és az ES szedánok – is saját kategóriájának legjobb eredményét érte el.

Az ügyfelek tíz tágabb témakörben (infotainment; szolgáltatások, kezelőszervek és kijelzők; külső; vezetőtámogatás; belső; hajtáslánc; ülések; vezetési élmény; klímaberendezés és egyéb) összesen 227 jelenségről nyilatkoztak. Bár az IQS felmérések elsődleges célja, hogy villámgyors és pontos visszajelzést adjon a gyártóknak új gyártmányaik esetleges típushibáiról, a fogyasztók számára is fontos útmutatást ad a vásárláshoz.

Mint olvasható, a 2025-ös felmérés legfontosabb tanulságai részben meglepők. A prémiumautó-gyártók például átlagosan 4,2 százalékponttal rosszabb eredményt értek el (203 hiba 100 járműre), mint a tömegpiaci gyártók (187), ugyanakkor csökken a különbség: tavaly 230 vs. 181 volt a hibajelenségek előfordulásának aránya a két fő szegmensben (minél alacsonyabb a pontszám, annál kevesebb a meghibásodás.) Ennek fényében a Lexus 166 pontos győztes eredménye kifejezetten jónak számít.

Márka Hibaszám
Lexus 166
Nissan 169
Hyundai 173
Jaguar 175
Chevrolet 178
Honda 179
Dodge 180
Kia 181
Buick 183
Genesis 183
Jeep 186
Subaru 187
Porsche 188
Study Average 192
Ford 193
BMW 196
Acura 198
GMC 199
Cadillac 200
Toyota 200
Lincoln 206
Land Rover 208
Mercedes-Benz 210

A legtöbb probléma a plug-in hibrid járművekkel (PHEV) fordult elő, még a tisztán elektromosoknál (BEV) is több: előbbieknél 237, utóbbiak körében 212 pont volt az átlagos eredmény. Látványosan megbízhatóbbak a full hibridek (196 pont) és a benzinmotoros járművek (184 pont.)

Az új típusokkal (203 pont) több probléma van, mint azokkal, amelyek nem első évüket töltik a piacon (190 pont). A 2025-ös modellévben tizennyolc vadonatúj modellt vezettek be az autógyártók az észak-amerikai piacon, ebből csupán kettőnek sikerült jobb eredményt elérnie saját piaci szegmensének átlagánál.

A legérdekesebb jelenség, hogy az ügyfelek mind gyakrabban elégedetlenek a pohártartókkal. Egyre többen használnak többször használatos, nem eldobható poharakat és bögréket, és ezek változatos méreteik miatt nem minden esetben illeszkednek biztonságosan a meglévő pohártartókba. Ugyanakkor van persze ennél nagyobb gondjuk az ügyfeleknek: továbbra is az infotainment rendszerek (42,6 hiba 100 autóra) a legproblémásabbak, az érintőképernyők, a túlbonyolított menürendszerek – és ehhez kapcsolódóan a hagyományos gombok elektronikus paranccsal történő kiváltása – különösen sok bosszúságot okoznak.

A kutatás további részletei itt olvashatók.

Címlapról ajánljuk

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Hullámvasúton a forint, sorra jönnek a meglepetések

Hullámvasúton a forint, sorra jönnek a meglepetések

Jelentős mértékben gyengült a magyar fizetőeszköz árfolyama az elmúlt napokban az euróval és a dollárral szemben. A piaci mozgás hátterében nagyrészt az MNB keddi sajtótájékoztatóján elhangzott gondolatok állnak, amelyek a magyar jegybank lazuló előretekintő iránymutatását és - az adatok megfelelő alakulása esetén - a kamatcsökkentési ciklus megkezdését vetítették előre. Az MNB kommunikációs hangvételének puhulására erős piaci reakció érkezett: a forint árfolyama a döntés óta közel 6 egységet emelkedett az euróval és a dollárral szemben is, ami körülbelül 1,5 százalékos gyengülésnek felel meg. A forint gyengülő tendenciája kezdetben ma is folytatódott (az euró jegyzése már az október vége óta nem látott 390-es szint felett is járt), Kurali Zoltán MNB-alelnök óvatosságot hangsúlyozó megszólalása azonban fordulatot hozott a devizapiacokon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×