Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Nyitókép: Unsplash

Ezért nem fiatalodik a magyar autóállomány

A közép-kelet-európai régióban a járműpark átlagos életkora elérte vagy meghaladta a 12 évet és a válaszadók 48 százaléka 10 évnél idősebb autót vezet. Ennek ellenére az autósok csaknem fele nem tervezi lecserélni járművét a következő 5 évben, függetlenül annak életkorától – közölte hat közép-kelet-európai országra kiterjedő friss kutatása alapján a Mol-csoport.

A több mint 1700 ember részvételével, a Mol Move program tagjai körében végzett kutatás Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Szerbiában és Szlovéniában vizsgálta az autós karbantartási szokásokat, valamint a prémium üzemanyagokról alkotott véleményeket.

Az EU-s statisztikák alapján az autók hivatalos átlagéletkora Magyarországon 15 év, Romániában 15,5 év, Szlovákiában 15,1 év, míg Csehországban 16,2 év. Ezzel szemben a megkérdezettek saját autóinak becsült átlagéletkora minden országban alacsonyabbnak tűnik, ami arra utal, hogy

sokan nem veszik tudomásul járművük tényleges korát.

Példaként említették, hogy Magyarországon a válaszadók 54 százaléka szerint az autójuk inkább új vagy legalább nem számít öregnek, 62 százalékuk azonban 10 évnél idősebb járművet vezet.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy az autósok csaknem fele nem tervezi lecserélni járművét a következő 5 évben, függetlenül annak életkorától. Különösen aggasztónak nevezték, hogy minden tizedik válaszadó azt mondta: jelenleg egy kisebb meghibásodás javítására sem tudna pénzt fordítani, ami a karbantartás elhanyagolása mellett komoly kockázatot jelent a régió közlekedésbiztonságára.

A közlemény szerint ebben a helyzetben különösen felértékelődnek azok az egyszerű, bárki által elérhető eszközök, amelyekkel hosszú távon is meg lehet óvni a jármű állapota, ilyen például a prémium üzemanyag használata. A kutatásban megkérdezettek többsége hisz a prémium üzemanyagok jótékony hatásaiban: a válaszadók 60 százaléka egyetért azzal, hogy ezek a termékek növelik a motorteljesítményt, 56 százalékuk szerint pedig a motor élettartamának megőrzéséhez is hozzájárulnak.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×