Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója sajtótájékoztatót tart a Keleti pályaudvaron 2024. szeptember 16-án. A társaság vezetője elmondta: az árvízi helyzet ellenére zavartalan a vasúti, illetve a távolsági buszközlekedés az országban. Egyetlen kivétel az Esztergom-Komárom vonal, amit átadtak a katasztrófavédelemnek, mert az része a védműveknek. A szakaszon vonatpótló buszok közlekednek.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Hegyi Zsolt: a MÁV és a GYSEV utasai is élvezni fogják az előnyöket

Hegyi Zsolt tájékoztatása szerint az Építési és Közlekedési Minisztérium engedélye is szükséges ahhoz, hogy a szolgáltatások színvonalának javítását megcélzó vállalások a GYSEV vonataira is vonatkozhassanak, de Lázár János már jelezte, hogy támogatja a kezdeményezést. A MÁV-csoport vezérigazgatója az InfoRádióban elmondta: mindkét társaság esetében élvezhetik majd az utasok az előnyöket.

Lázár János építési és közlekedési miniszter az év elején jelentette be azt a tíz pontból álló vállalást, amelyekkel javítanák a MÁV szolgáltatásainak színvonalát. Ezek között szerepel például, hogy 20 perces késés után visszatérítik a jegyár felét, felújítják a vasútállomásokon található összes mosdót, és az InterCity járatokat folyamatosan menet közben is takarítják. A vállalások már megjelentek a kormány hivatalos értesítőjében.

A MÁV-csoport vezérigazgatója az InfoRádióban úgy fogalmazott, a tízpontos vállalás keretében arra vállalkoznak, hogy még idén az utasok számára is érezhetően javítsák a szolgáltatási színvonalat, még az előtt, hogy a tízéves vasútfejlesztési stratégia megvalósul. Hegyi Zsolt hozzátette: az a cél, hogy vonzóvá váljon a tömegközlekedés az emberek számára. Az egyes vállalások megvalósítása közül

a késési biztosítás június elsején indul, az állomási mosdók felújítása már elkezdődött és december 31-ig be is fejeződik, az indulástól az érkezésig történő takarítást az IC-ken pedig április elsejétől biztosítják.

Bár a GYSEV szolgáltatásai jobbak, mint a MÁV-éi, Hegyi Zsolt ugyanakkor megjegyezte, hogy azt szeretnék, ha az utasok mindkét társaság esetében ugyanazzal a szolgáltatási színvonallal találkozzanak. A vezérigazgató szerint a GYSEV InterCity vonatai esetében is komfortosabbá és jobban élvezhetővé teszi az utazást, ha mindig garantált a mosdók és az utazótér tisztasága, továbbá ha az állomásokon megfelelő minőségű mellékhelyiségek vannak.

Hegyi Zsolt kiemelte, hogy még tavasszal elérhetővé válik egy új applikáció, a MÁV Plusz, amely a folyamatosan bővülő szolgáltatásokkal az év második felére lesz teljesen kész. Az alkalmazás megkönnyíti majd, hogy 20 perces késés esetén vissza lehessen igényelni a menetjegy árának ötven százalékát, illetve a tervek szerint a GYSEV vonataira is lehet majd jegyet vásárolni az applikációval.

A MÁV-csoport vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium hozzájárulása is szükséges ahhoz, hogy a tíz pontból álló vállalás a GYSEV szolgáltatásaira is vonatkozzon, de Lázár János már jelezte, hogy támogatja a kezdeményezést. Hegyi Zsolt szerint a GYSEV munkatársai fel vannak arra készülve, hogy teljesíteni tudják az említett vállalásokat. „Az utasok nyugodtan bízhatnak abban, hogy élvezni fogják ezeket az előnyöket, akár a MÁV, akár a GYSEV vonataival utaznak” – összegzett a vezérigazgató.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor Mohácson: arra szerződtem, hogy megváltoztassuk a sorsunkat

Orbán Viktor Mohácson: arra szerződtem, hogy megváltoztassuk a sorsunkat

A kormányfő a közös cselekvés képességét tekinti hatalomnak, a dolgok megértését pedig fantasztikus életörömnek. Mohácson szerinte rossz irányba fordult a történelem, de a túlélés szimbóluma is a város. A közelgő uniós csúcsra utalva azt mondta: verekedni megy Brüsszelbe., ahol ha úgy döntenek, hogy hozzányúlnak az orosz devizatartalékhoz, akkor el kell azon gondolkodni, hogy a magyart elviszi onnan a kormány. Brüsszel szerinte zsinórban a harmadik választást próbálja megnyerni Magyarországon, amelynek viszont egy szempontból életbiztosítása Törökország.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Így vált kudarctörténetté az önkormányzatok ingatlangazdálkodása – Van ebből kiút?

Így vált kudarctörténetté az önkormányzatok ingatlangazdálkodása – Van ebből kiút?

Budapest belvárosában sétálva feltűnő, hogy gyakran egymás mellett a legdrágább éttermek és a bedeszkázott portálok váltják egymást. Sokan nem tudják, hogy ennek hátterében gyakran tulajdonosi különbségek állnak: míg az egyik üzlet piaci, a másik önkormányzati tulajdonban van. A felszín alatt ugyanez a kontraszt: a WestEnd bevásárlóközpont aluljárószintje tele van üzletekkel, míg a Nyugati téri aluljáróban a legtöbb helyiség üresen áll – ez pontosan rámutat az önkormányzati és a piaci ingatlangazdálkodás torz kettősségére. A legutóbbi számítások szerint csak Budapesten tízezres nagyságrendű nem lakáscélú önkormányzati helyiség található (földszinti üzletek, irodák, pincék). Ez óriási városfejlesztési és helyi gazdaságfejlesztési potenciált jelent, amelyet a gyakran bürokratikus és passzív vagyongazdálkodási gyakorlat miatt az önkormányzatok jelentős része nem használ ki. Hétrészes cikksorozatunkban bemutatjuk a hazai helyiséggazdálkodás helyzetét, az önkormányzati ingatlanvagyon jelentőségét, feltárjuk a jó és rossz gyakorlatokat, majd konkrét javaslatokat fogalmazunk meg a rendszer reformjára.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 13. 13:44
×
×
×
×