Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Electric car concept running on the road. elektromos autók akkumulátor töltöttség
Nyitókép: Jae Young Ju/Getty Images

Áder János: Magyarország nem lóg ki a sorból

Tíz év múlva nem gördülhetnek le az autógyárak futószalagjairól benzines vagy dízel meghajtású járművek, és ha nem akarunk lemondani az autózás előnyeiről, akkor valamivel ezeket az autókat hajtani kell, ez pedig az akkumulátor – mondta Áder János volt köztársasági elnök, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke szerdai gödi előadását követően.

Áder János a gödi Búzaszem Katolikus Általános Iskola és Művészetoktatási Iskola diákjai számára tartott előadása utáni sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy Európában mindenütt, ahol autógyártás van, Svédországtól Franciaországon át Spanyolországig, és Németországtól Olaszországig, több mint 40 olyan hely van, ahol már megépítettek vagy éppen építenek új akkumulátorgyárat.

Hozzátette, hogy Magyarország nem lóg ki a sorból, és miután az utóbbi évtizedekben több autógyár települt Magyarországra, akkumulátorra lesz szükségük ahhoz, hogy az autójukat egyáltalán el tudják juttatni a kereskedőkhöz.

A környezetvédelmi szempontok betartatásáról a volt köztársasági elnök azt mondta, hogy „az első a biztonság, a második a biztonság, a harmadik a biztonság”. Az emberek biztonsága a legfontosabb – tette hozzá.

A Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke emlékeztetett: a kormány többször elmondta, hogy szigorúan fog fellépni az akkumulátorgyárak és minden más, a környezetre veszélyes üzemek esetében, és minden szabályt betartat.

Hozzátette, hogy először is történt egy jogszabálymódosítás, amire kevesen emlékeznek, pedig néhány hónappal ezelőtt az Országgyűlés hozzáigazította a környezetvédelmi szabályokat, és ez nemcsak az akkumulátorgyárakra vonatkozik, hanem más veszélyes üzemekre is, hasonló a legszigorúbb német szabályozáshoz.

„Tehát ma már Magyarországon a legszigorúbb európai uniós környezetvédelmi szabályok érvényesek”

– emelte ki.

A Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke hangsúlyozta: a szabályokat be kell tartani és be kell tartatni. Ha nem tartják be, büntetni kell vagy adott esetben emelni a büntetés mértékét. Ha ez sem vezet a jogszabály követéséhez, be kell zárni a gyárat.

Áder János azt mondta, azért tart előadásokat, hogy a teremtett világ megóvásának problémájáról minél többször beszéljünk.

Hozzátette, hogy azoknak az alapdolgoknak, amelyek meghatározzák az életünket, mindegyikét elszennyeztük, elszennyezzük vagy folyamatosan szennyezzük, és ezzel rontjuk az emberiség túlélésének, a további életünknek a feltételeit, mivel ha szennyezettebb a levegő, ha szennyezzük a vizet, akkor betegek leszünk, ha szennyezzük a termőföldet, akkor rosszabb minőségű élelmiszerekhez jutunk, és megint csak megbetegítjük magunkat.

A mezőgazdasági termelés, az ipari termelés, a hétköznapi életünk arról szól, „hogyan tesszük tönkre a környezetünket, hogyan rontjuk a további életfeltételeinket, én erről beszélek, hogy ezen változtatni kellene, és láthatóan van rá fogadókészség” – fűzte hozzá a volt köztársasági elnök.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×