Infostart.hu
eur:
388.52
usd:
330.73
bux:
110717.98
2025. december 22. hétfő Zénó
Szavazó az önkormányzati, európai parlamenti (EP-) és nemzetiségi választásokon a XII. kerületi Hegyvidéki Mesevár Óvodában kialakított 43. számú szavazókörben 2024. június 9-én.
Nyitókép: MTI/Hegedüs Róbert

Újpest-Angyalföld: kitűzte a választás időpontját az NVB

Március 23-ára tűzte ki a Budapest 11. számú egyéni választókerületében, Újpest-Angyalföldön tartandó időközi országgyűlési választást a Nemzeti Választási Bizottság (NVB) csütörtökön. A helyi választók Varju László utódjáról dönthetnek majd, mivel a képviselő tavaly decemberben lemondott mandátumáról.

Varju László a XIII. kerület egy részét és a IV. kerület nagy részét lefedő egyéni választókerületben, a Demokratikus Koalíció, a Jobbik, a Momentum Mozgalom, az MSZP, az LMP és a Párbeszéd közös jelöltjeként szerzett országgyűlési képviselői mandátumot 2022 áprilisában, a mandátumáról azonban tavaly december 6-án lemondott, miután a Kúria jogerősen pénzbüntetésre ítélte.

Az időközi választás időpontját az országgyűlési egyéni választókerületi választási bizottság javaslata alapján az NVB-nek kell kiírnia a mandátum megüresedésétől számított 120 napon belülre. A választást a kiírást követő 70. és 90. nap közötti vasárnapra kell kitűzni.

A Budapest 11. számú országgyűlési egyéni választókerületi választási bizottság az időközi választás napjának március 23-át javasolta, és mivel a javaslata megfelel a jogszabályban rögzített feltételeknek, az NVB csütörtökön egyhangú döntéssel erre a napra tűzte ki az időközi voksolást Újpest-Angyalföldön.

Az NVB határozatában utalt arra, az időközi választást az országgyűlési képviselők megelőző általános választásán alkalmazott választókerületi beosztás szerint kell megtartani.

A bizottság a határozat mellékletében rögzítette a választással kapcsolatos határidőket, határnapokat is.

Eszerint a választókat január 31-éig értesítik arról, hogy szerepelnek a névjegyzékben, a kampány február 1-jén kezdődik, az ajánlásokat ettől az időponttól gyűjthetik az indulni szándékozók. Az országgyűlési egyéni választókerületben induló jelölteknek 500 érvényes ajánlást kell összegyűjteniük. A jelölteket február 14-én 16 óráig lehet bejelenteni az országgyűlési egyéni választókerületi választási bizottságnál.

Azok a választópolgárok, akik a szavazás napján nem tartózkodnak Magyarországon, március 14-én 16 óráig kérhetik felvételüket a külképviseleti névjegyzékbe.

Az időközi országgyűlési választáson is lehetőség van arra, hogy a választópolgár ne a lakóhelye szerinti szavazókörben voksoljon, azaz átjelentkezéssel szavazzon, de csak az országgyűlési egyéni választókerületen belül lehet átjelentkezni. Az átjelentkezési kérelmeket március 14-én 16 óráig lehet benyújtani.

Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×