Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
fotó: Infostart
Nyitókép: Infostart

Kár, hogy az autósok megkérdezése nélkül "parkol" a főváros, véli az Autóklub

Magyar Autóklub üzent Budapest vezetésének: a fővárosi parkolási szabályok megváltoztatásánál vegyék figyelembe az autósok érdekeit is!

A Magyar Autóklub a mostani formájában ellenzi "a parkolási 'rendszerváltás' előkészítetlen, és társadalmi vita mellőzésével eldönteni tervezett javaslatát", álláspontjuk szerint a fővárosi önkormányzatnak minden döntéshozatalnál figyelembe kell vennie az autóval közlekedők érdekeit is.

"Sajnálatos az eljárás, mivel a reform az egységes parkolási rendszer bevezetése érdekében igencsak időszerű, és számos javaslata támogatható" - olvasható a Magyar Autóklub közleményében.

Mint írják - a szükséges alternatív lehetőségek biztosításával - támogatják az online díjfizetésre átállást, a kényelmi díj eltörlését, továbbá a BKK-bérleteseknek és az autómegosztó rendszereknek biztosított kedvezményeket.

Kifejtették, hogy a parkolási díjak mértékét, a fizetős övezetek területét és a fizetési kötelezettség napi időszakát kiterjesztették és jelentősen megemelték 2022-ben és 2023 őszén, mintegy 30 százalékos többletköltséget okozva a használóknak, ezért a korábbi döntések elemzése nélkül, a díjszint egységes 35 százalékos emelését nem tartják elfogadhatónak, még a BKK bérleteseknek biztosított kedvezmény mellett sem.

Az "A és B övezetekben" a hétvégi díjfizetési kötelezettséget nem látják megalapozottnak, olyan tapasztalatokon alapuló számokat, kimutatásokat várnak, amelyek alátámasztják a döntést - írták.

A Magyar Autóklub és az Autósélet honlapján olvasható részletes szakmai álláspontjuk javaslatokat is tartalmaz az átalánydíjas és rövid idejű parkolásra, a valós idejű parkolás figyelésére és a sportlétesítmények parkolóinak P+R hasznosítására - áll a közleményben.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×