Jóllehet, a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság (RRI) munkatársai a jog minden lehetséges eszközével elszánt küzdelmet folytattak a poggyászok dézsmálása ellen, az elkövetői oldalon a kihasználható alkalmak száma, az egyre finomodó módszerek, a magas szintű összejátszás és a belső konspiráció miatt szinte nem múlt el úgy hét, hogy ne érkeztek volna feljelentések az utasoktól lopások miatt korábban.
Pedig tényleg nem kellett félteni a reptéri nyomozókat: a kiszámíthatatlan időben és helyen lecsapó bűnügyi portyaszolgálatok mellett leplezett eszközök alkalmazásával, esetenként vegyszerezett pénzzel feladott csalibőrönddel, rejtett kamerákkal próbálták a tolvajok gátlástalanságának elejét venni; több-kevesebb sikerrel – olvasható a police.hu-n.
Amíg 2022-ben poggyászból lopás miatt 119 feljelentés érkezett, 2023-ra valamelyest javult a helyzet, de nem oldódott meg a probléma: tavaly 78 alkalommal tettek emiatt bejelentést. De az RRI munkatársai nem adták fel a megoldás keresését, így a rendőrség javaslatára – adatvédelmi hatásvizsgálatot követően – egy jogszabály-módosításnak köszönhetően ma már valamennyi rakodómunkásnak testkamerát kell viselni munka közben. A tesztidőszak idén februárban kezdődött, nyár óta pedig élesben is elindult a rendszer.
A fentieknek köszönhetően 2024-ben poggyászlopás miatt mindössze hét büntetőeljárást kellett indítania az RRI-nek, amelyből öt esetben kizárható volt a magyarországi elkövetés. A fennmaradó kettő ügyben a testkamerák felvételei alapján sikerült azonosítani a két-két elkövetőt, akiket gyanúsítottként ki is hallgattak a nyomozók, így ezen bűncselekménynél 100 százalékos a felderítési eredményesség.
A rakodómunkások testkamerás munkavégzése világszinten is egyedülálló, a bevezetett intézkedéseknek köszönhetően pedig a budapesti légikikötő – vagyonmegóvás szempontjából is – az egyik legbiztonságosabb repülőtér Európában.