eur:
394.52
usd:
354.66
bux:
72750.5
2024. szeptember 17. kedd Zsófia
Nyitókép: Budapest Airport

Végre megmutatták a rendőrök, hogy hogyan fogják el a ferihegyi csomagfosztogatókat

Egy világviszonylatban is egyedülálló újításnak köszönhetően a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 2024-re a poggyászból lopás jelensége gyakorlatilag megszűnt.

Jóllehet, a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság (RRI) munkatársai a jog minden lehetséges eszközével elszánt küzdelmet folytattak a poggyászok dézsmálása ellen, az elkövetői oldalon a kihasználható alkalmak száma, az egyre finomodó módszerek, a magas szintű összejátszás és a belső konspiráció miatt szinte nem múlt el úgy hét, hogy ne érkeztek volna feljelentések az utasoktól lopások miatt korábban.

Pedig tényleg nem kellett félteni a reptéri nyomozókat: a kiszámíthatatlan időben és helyen lecsapó bűnügyi portyaszolgálatok mellett leplezett eszközök alkalmazásával, esetenként vegyszerezett pénzzel feladott csalibőrönddel, rejtett kamerákkal próbálták a tolvajok gátlástalanságának elejét venni; több-kevesebb sikerrel – olvasható a police.hu-n.

Amíg 2022-ben poggyászból lopás miatt 119 feljelentés érkezett, 2023-ra valamelyest javult a helyzet, de nem oldódott meg a probléma: tavaly 78 alkalommal tettek emiatt bejelentést. De az RRI munkatársai nem adták fel a megoldás keresését, így a rendőrség javaslatára – adatvédelmi hatásvizsgálatot követően – egy jogszabály-módosításnak köszönhetően ma már valamennyi rakodómunkásnak testkamerát kell viselni munka közben. A tesztidőszak idén februárban kezdődött, nyár óta pedig élesben is elindult a rendszer.

A fentieknek köszönhetően 2024-ben poggyászlopás miatt mindössze hét büntetőeljárást kellett indítania az RRI-nek, amelyből öt esetben kizárható volt a magyarországi elkövetés. A fennmaradó kettő ügyben a testkamerák felvételei alapján sikerült azonosítani a két-két elkövetőt, akiket gyanúsítottként ki is hallgattak a nyomozók, így ezen bűncselekménynél 100 százalékos a felderítési eredményesség.

A rakodómunkások testkamerás munkavégzése világszinten is egyedülálló, a bevezetett intézkedéseknek köszönhetően pedig a budapesti légikikötő – vagyonmegóvás szempontjából is – az egyik legbiztonságosabb repülőtér Európában.

Címlapról ajánljuk
Bendarzsevszkij Anton: vörös vonalat lép át a Nyugat a nagy hatótávolságú rakéták oroszországi bevetésével

Bendarzsevszkij Anton: vörös vonalat lép át a Nyugat a nagy hatótávolságú rakéták oroszországi bevetésével

A nyugati szövetségesek és Ukrajna az amerikai ATACMS és a brit Storm Shadow rakéták használatával újabb vörös vonalat léphetnek át, ami valószínűleg megvalósul, csak az időzítés kérdéses – mondta az InfoRádióban az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány igazgatója. A biztonságpolitikai szakértő arról is beszélt, van-e realitása annak, hogy az oroszok válaszcsapásként nukleáris fegyverekhez nyúlnak.

Budapest bezsákolva - feszültséggel teli fotók a Duna fővárosi szakaszáról

Rakpartok lezárva, utak elázva, zsákok kirakva. Budapest készül az árvíz támadására.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.17. kedd, 18:00
Velkey György
a Magyar Kórházszövetség elnöke, a Magyarországi Református Egyház Bethesda Gyermekkórházának főigazgatója
Az EU beindítja a hadigépezetet, Brüsszel asztalán a terv

Az EU beindítja a hadigépezetet, Brüsszel asztalán a terv

Az EU védelmi ipara számos strukturális kihívással küzd, amelyek orvoslása kulcsfontosságú az unió gazdasági versenyképességének növeléséhez – állítja Mario Draghi, az Európai Központi Bank volt elnöke az Európai Bizottságnak készített javaslatcsomagjában. A szakértő szerint az uniós versenyképességet érdemben javítaná, ha az EU engedélyezné a kohéziós és egyéb források felhasználását a katonai kapacitások és hadiipari fejlesztések finanszírozásához. Emellett egy közös EU-s védelmi politika kialakítását, a védelmi ipari konszolidáció segítését és a közös K+F kezdeményezések elindítását javasolják ahhoz, hogy az Európai Unió ne pusztán nagyhatalmi tényezővé váljon, de az államszövetség gazdasága is haszonélvezője legyen a reformoknak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×