Infostart.hu
eur:
390.27
usd:
331.36
bux:
110893.34
2025. december 23. kedd Viktória
Vonat indul a Kőszeg vasútállomásról 2021. június 1-jén. Ezen a napon sajtótájékoztatót tartottak itt a Kőszeg-Szombathely vasútvonal teljes felújításáról.
Nyitókép: MTI/Varga György

Engedélyt kapott a kormánytól a GYSEV, hogy új motorvonatokat vásároljon

A kormány által megállapított összegből a vasúttársaság 9-11 vonatot vásárolhat.

Megszületett a kormányhatározat a GYSEV Zrt. és az Európai Beruházási Bank közötti szerződéskötés engedélyezéséről és hozzá kapcsolódó állami garanciavállalásról új villamos motorvonatok beszerzéséhez. Az erről szóló, Orbán Viktor miniszterelnök által aláírt dokumentum a hétfő este megjelent Magyar Közlönyben található - írja a 24.hu.

A hitelszerződés tőkeösszege maximum 160 millió euró lesz, amiből a GYSEV "a személyszállítási közszolgáltatás javítását szolgáló" kilenc darab, illetve lehetőség szerint ezen kívül további két motorvonatot fog vásárolni.

A határozat felhívja Lázár János építési és közlekedési minisztert, hogy csak annyit hívjon le a megadott összegből, amennyi szükséges a vonatok megvásárlásához.

A lap azt írja, Magyar Péter hétfőn felhívta rá a figylemet, hogy a Stadler és a GYSEV Zrt. másfél éves tendereztetési folyamat után, 2024. március 19-én kötött szerződést új Intercity villamos motorvonatok szállításáról, amelyek Sopron és Budapest, illetve Szombathely és Budapest között közlekednének.

Fennállt azonban a lehetősége, hogy meghiúsul a beszerzés, mert a GYSEV-nek fél éve volt rá, hogy biztosítsa a finanszírozást és életbe lépjen a szerződés, viszont a kormányhatározat késett, és a beruházás váratott magára.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Radikális változtatásokat terveznek az uniós kulcságazat újraélesztésére

Radikális változtatásokat terveznek az uniós kulcságazat újraélesztésére

Szigorúbb importszabályok és eddig korlátozott technológiák engedélyezését várják a válság felé tartó újrahasznosítási iparág megmentésére szánt csomagtól. A szektor egyes részeit a gyenge kereslet mellett az olcsó – leginkább kínai – import miatti tömeges üzembezárások sújtják, pedig fontos stratégiai szempontból is fontos lenne stabil működési logikát kialakítani, ha az EU a körforgásos gazdasággal szeretné csökkenteni az utóbbi évtizedek alatt létrejött kitettségeit.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×