Az idei választás után nem érvényesült a győzteshez húzás elve. A Fidesz valamivel gyengült, a Tisza Párt erősödött a június 9-i EP-választás óta – derült ki a Medián július elején készült felméréséből, amely szerint a teljes népesség körében 32 százalékon áll a Fidesz, 21 százalékon a Tisza Párt, 6-6 százalék szavazna a DK-MSZP-Párbeszéd szövetségre, illetve a Mi Hazánkra, míg a Magyar Kétfarkú Kutya Párt 4, a Momentum pedig 2 százalékot kapna egy mostani választáson. A szavazókorú népesség több mint negyedének nincs pártja, vagy csak nem akart válaszolni az ezzel összefüggő kérdésre.
Az EP-választáson a választók 44,8 százaléka szavazott a Fideszre, míg a Tisza Párt 29,6 százalékon végzett. Július elejére csökkent a különbség a két politikai erő között: a kormánypárt 42,8, Magyar Péter pártja 30,7 százalékon áll a biztos szavazók körében.
Növelni tudta a támogatottságát a DK–MSZP–Párbeszéd szövetsége (9,2 százalék), a Mi Hazánk Mozgalom (7,1 százalék) és a Magyar Kétfarkú Kutya Párt (4,6 százalék) is, míg a többi párt népszerűsége még jobban visszaesett július elejére. A Momentumra már csak a választók 2,8 százaléka szavazna egy mostani választáson, a többi párt népszerűsége 1 százalék alatt van.
Lemorzsolódás zajlik Hann Endre, a Medián Közvélemény és Piackutató Intézet ügyvezető igazgatója szerint, és az egy százalék alá eső parlamenti pártok, mint az LMP vagy a Jobbik, a következő időszakban még nagyobb nyilvánossághoz juthat, de tőlük már nem vár komolyabb teljesítményt. A közvélemény-kutató úgy véli, izgalmas a Momentum helyzete, amely most három százalékot ért el, és nagyon elszánt arra, hogy stabilizálja a helyzetét. "Itt azért még lesznek fordulatok, de az igazi nagy kérdés szerintem most az, hogy a Tisza Párt kora tavasz óta tartó erősödő trendje tud-e folytatódni, vagy megtörik" – mondta Hann Endre.
A Medián felméréséből az is kiderült, hogy a teljes népesség 53 százaléka kormányváltást szeretne, és csak a magyarok 38 százaléka támogatja a mostani kormányt. A felmérést július 4. és 10. között készítette a Medián, 1000 fős reprezentatív minta telefonos megkérdezésével.