Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos beszédet mond a balatonboglári Xantus János Gömbkilátónál tartott sajtótájékoztatón 2020. november 6-án. Az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ idén első alkalommal meghirdetett pályázatán az 1950-es években épült kilátó nyerte meg az év kilátója címet.
Nyitókép: MTI/Varga György

Révész Máriusz: a főváros kétmilliárd forintnyi kerékpáros forrást bukott el

Az aktív Magyarországért felelős államtitkár éles kritikával illette Budapest kerékpáros politikáját, de azt is elmondta, szerinte mi lenne a megoldás.

Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős államtitkár a Magyar Nemzetnek adott interjújában ment neki Karácsony Gergely főpolgármester kerékpáros fejlesztéseinek. Az autós sávok elvételével kialakított kerékpársávokról az államtitkár úgy vélekedett, hogy ezeket sok esetben végiggondolatlanul, egyéb szempontokat figyelmen kívül hagyva alakítottak ki.

Ha a kerékpáros fejlesztéseket jól csinálják, akkor azok nem a dugókat növelik. Kisebb lesz a dugókban eltöltött idő mennyisége, hiszen ha a jelzőlámpáknál feltorlódott autósok közül csak minden harmadik kerékpárra vagy rollerre száll, akkor a többi autós hamarabb jut át a lámpákon - mondta az államtitkár a lapnak. Hozzátette, a végiggondolt kerékpáros fejlesztésekre nagy szükség van, hiszen ezek nélkül nem lehet növelni a kerékpárral, rollerrel közlekedők számát.

Mint mondta, a nyugat-európai mintákkal ellentétben a fővárosi önkormányzat nem rendszerszerűen gondolkodik, nem fejleszti a kapcsolódó és szükséges infrastruktúrát. Úgy fogalmazott, az európai nagyvárosokban például végiggondolják azt is, hogy az autók hol és miként tudnak parkolni. Szerinte Budapesten sok esetben festettek fel kerékpársávokat ott, ahol előtte autók parkoltak. Ilyenkor az autók beszorulnak a környező keresztutcákba, amelyek így teljesen élhetetlenné válnak

Az államtitkár azt is szóvá tette, hogy

a fővárosi önkormányzat gyakran hivatkozik forráshiányra, miközben 2,2 milliárd forint kerékpáros fejlesztésre szánt uniós forrást nem tudott felhasználni, amit így el is bukott Budapest.

Révész Máriusz szerint Karácsony Gergely folyamatosan kerékpárosbarát képet próbál festeni magáról, eközben a 2019-ben, még Tarlós István főpolgármestersége alatt a kormánytól kerékpárút-építésre kapott nyolcszázmillió forintot a mai napig nem sikerült felhasználni.

Az államtitkár hangsúlyozta: a megoldás az, hogy olyan főpolgármestert kell választani, aki képes hosszabb távon, rendszerben gondolkodni.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×