Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős államtitkár a Magyar Nemzetnek adott interjújában ment neki Karácsony Gergely főpolgármester kerékpáros fejlesztéseinek. Az autós sávok elvételével kialakított kerékpársávokról az államtitkár úgy vélekedett, hogy ezeket sok esetben végiggondolatlanul, egyéb szempontokat figyelmen kívül hagyva alakítottak ki.
Ha a kerékpáros fejlesztéseket jól csinálják, akkor azok nem a dugókat növelik. Kisebb lesz a dugókban eltöltött idő mennyisége, hiszen ha a jelzőlámpáknál feltorlódott autósok közül csak minden harmadik kerékpárra vagy rollerre száll, akkor a többi autós hamarabb jut át a lámpákon - mondta az államtitkár a lapnak. Hozzátette, a végiggondolt kerékpáros fejlesztésekre nagy szükség van, hiszen ezek nélkül nem lehet növelni a kerékpárral, rollerrel közlekedők számát.
Mint mondta, a nyugat-európai mintákkal ellentétben a fővárosi önkormányzat nem rendszerszerűen gondolkodik, nem fejleszti a kapcsolódó és szükséges infrastruktúrát. Úgy fogalmazott, az európai nagyvárosokban például végiggondolják azt is, hogy az autók hol és miként tudnak parkolni. Szerinte Budapesten sok esetben festettek fel kerékpársávokat ott, ahol előtte autók parkoltak. Ilyenkor az autók beszorulnak a környező keresztutcákba, amelyek így teljesen élhetetlenné válnak
Az államtitkár azt is szóvá tette, hogy
a fővárosi önkormányzat gyakran hivatkozik forráshiányra, miközben 2,2 milliárd forint kerékpáros fejlesztésre szánt uniós forrást nem tudott felhasználni, amit így el is bukott Budapest.
Révész Máriusz szerint Karácsony Gergely folyamatosan kerékpárosbarát képet próbál festeni magáról, eközben a 2019-ben, még Tarlós István főpolgármestersége alatt a kormánytól kerékpárút-építésre kapott nyolcszázmillió forintot a mai napig nem sikerült felhasználni.
Az államtitkár hangsúlyozta: a megoldás az, hogy olyan főpolgármestert kell választani, aki képes hosszabb távon, rendszerben gondolkodni.