Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Pexels.com

Megnézték, mely autók sérülnek meg leggyakrabban Magyarországon

A carVertica szerint Magyarországon egyes autómárkák jobban ki vannak téve a sérüléseknek, mint mások. Fontos szerepet játszik ugyanakkor a motor teljesítménye is: az erősebb járművek gyakrabban szenvednek közúti balesetet, mint a kisebb autók.

A carVertical adatbázisában 2023-ban az 1000 eurónál kevesebbet érő autók 36,4%-a sérült már meg korábban. Az 1000 és 3000 euró között kapható autókat még nagyobb arányban – 40%-ban – érte valamilyen kár - írja Matas Buzelis a cég szakértője.

Az 5000-10 000 eurós árkategóriában az autók 7,9%-a sérült. A legkevesebb kár a 10 000 euró feletti autókban esett – ezeknek a járműveknek mindössze 6,5%-a volt érintett közúti balesetben - írja a közlés alapján az Alapjárat.

Ha az egyes márkákat nézzük, kiderül, hogy a magyar használtautó-piacon a legtöbbet sérült autók közül messze kiemelkedik a BMW. Az országban a carVerticalon ellenőrzött BMW-k 56,9%-a rongálódott már meg korábban.

A BMW-t a Skoda (56,4%), a Mercedes-Benz (49,9%), az Audi (49,5%) és a Ford (47,6%) követi.

Ehhez képest az Alfa Romeo, mely a legritkábban sérült autómárka Magyarországon, 34,2 százalékos aránnyal zárja a listát.

„A BMW gépjárművek erősek, ráadásul sok közülük hátsókerék-meghajtású, ami a kevésbé tapasztalt vezetőknek időnként kihívást jelenthet” – magyarázza Buzelis.

Az 50 kW-os motorral felszerelt autók 24,2%-a sérült már meg. Ez azt jelenti, hogy az olyan kis ferdehátúak, mint a Ford Fiesta vagy a Renault Clio, jellemzően kevesebb kárt szenvednek életük során.

A 200 kW-os motorral futó sérült autók aránya eléri a 44,2%-ot, ami arra utal, hogy a sportosabb, erősebb modellekkel csaknem kétszer olyan gyakran történik baleset, mint a városi közlekedésben preferált típusokkal.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×