Infostart.hu
eur:
387.72
usd:
331.03
bux:
109485.87
2025. december 19. péntek Viola
Nyitókép: MÁV

Megvannak a kétpói, vegyi anyagos vonatbaleset első vizsgálati eredményei

Lezajlott a helyszíni vizsgálat, elkezdték a műszaki mentést. A pálya helyreállítása hosszabb időt vesz igénybe a MÁV közlése szerint.

Ahogy arról több cikkben is beszámoltunk, július 9-én, vasárnap 12:15-kor Kétpónál egy tehervonatból kilenc konténerszállító - egyenként 6 tengelyes "iker" pőrekocsi, összesen 50 tengellyel - kisiklott, elzárta mindkét vágányt a forgalom elől. Az egyik kisiklott vagonból szivárgott a benne szállított növényvédő szer. A katasztrófavedelem a környezetre veszélyes anyag miatt ideiglenes földsáncot létesített és zsilipeket is lezárt a baleset közelében levő vízfolyások védelme érdekében. A környékről egy időre több lakost kiköltöztettek.

A helyszíni vizsgálat után a MÁV szakemberei elkezdték a műszaki mentést, a pálya helyreállítása hosszabb időt vesz igénybe. Szolnokról a helyszínre érkezett a nagy teherbírású vasúti daru, mellyel a kisiklott kocsikat emelik be.

A MÁV közölte: az elsődleges vizsgálatok alapján a jobb vágányon kidőlt és összetört egy felsővezetéki tartóoszlop,

mintegy 2 kilométer hosszban megrongálódott a vasúti pálya, a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak, helyenként új pályát kell építeni.

A bal vágányon sem közlekedhetnek a vonatok, ez a vágány is megrongálódott, vágánygeometriai hibák keletkeztek.

Ezek helyreállításán dolgoznak, illetve a másik vágányon lévő kocsik beemelését készítik elő a daru megfelelő letalpalását kialakítva. A vasúti daru poziciójának meváltoztatására is szükség van, a Szajol–Szentes–Hódmezővásárhely–Békéscsaba–Mezőtúr útirányon át fordítják meg a speciális munkagépet.

Hétfő reggelig a vonat utolsó siklott kocsiját rakománnyal együtt, a megfelelő műszaki vizsgálat és javítás után visszahelyezték a vágányra. A többi kocsi beemelése a daru új pozíciójából történik majd, illetve a kocsikról a konténereket rakják át a helyszínre küldött vasúti kocsikra.

A kár több százmillió forintra becsülhető.

A helyreállítás a bal vágányon leghamarabb a hét második felében teszi majd lehetővé, hogy - egyelőre sebességkorlátozással - megindulhasson egy vágányon a forgalom.

A vonatok módosított menetrend szerint, korlátozásokkal, késésekkel közlekednek, egy szakaszon pótlóbuszokkal kell utazni, járatkimaradásokra is számítani kell. Több nemzetközi vonat más útvonalon közlekedik. Frissülő információk itt.

Címlapról ajánljuk

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Túl a mélyponton? Megmozdultak a vállalkozások, indokolt a közös optimizmus

Túl a mélyponton? Megmozdultak a vállalkozások, indokolt a közös optimizmus

Bár a bankrendszer vállalati hitelállománya eddig inkább csak stagnált idén, a támogatott konstrukciók – élükön a 3 százalékos Széchenyi Kártya programmal – már élénkítik a keresletet. A Raiffeisen Banknál tapasztalt 10% körüli állománybővülés, a stabil portfólióminőség, valamint az aktív agrár- és projektfinanszírozás arra utal, hogy a piac túl lehet a mélyponton – még ha a beruházási fordulat jelei egyelőre csak óvatosan rajzolódnak is ki. Kementzey Ferenccel, a hitelintézet vezérigazgató-helyettesével jártuk körbe, hol tart a vállalati bankolás az év végéhez közeledve.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×