Fontos állomásához érkezett a katasztrófavédelem döntéstámogató rendszerének fejlesztése, amelynek célja a hivatásos és az önkormányzati tűzoltóságok művelet irányítási rendszerének korszerűsítése és a hatékonyság további növelése - mondta az InfoRádió kérdésére Tanka László, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság informatikai vezetője.
Hozzátette: egy korábbi projekt keretében már megvalósultak fejlesztések, hogy ezeket az új rendszereket minél hatékonyabban, minél jobban tudják használni a kollégáink. Ehhez szükséges egy korszerű oktatókabinet kialakítása is, amely alkalmas lesz arra, hogy a tűzoltók képzését megvalósítsuk.
Ezen túlmenően egy tartalék ügyelet, illetve operatív törzs funkciót is el tudunk látni.
A fejlesztéseknek köszönhetően sokkal hamarabb érhetnek ki egyet katasztrófa helyszínére a tűzoltók.
Az átalakítás az Európai Unió KEHOP forrásából valósul meg, és mindösszesen a teljes fejlesztés az 1,1 milliárd forintból valósul meg.
A projekt hivatalosan 2023. november 30-án zárul.