eur:
411.22
usd:
392.73
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Duplacsuklós Ikarus-replika a jármű bemutatóján a BKV kelenföldi autóbuszgarázsában 2022. május 10-én. A cég nosztalgiaflottájának új járművét két Ikarus 280-as buszból készítették el a cég dolgozói. A 22,5 méteres, 18 tonnás autóbusz kétszáznál is több utast képes szállítani egyszerre. A duplacsuklós, hivatalos nevén Ikarus 293 első és egyetlen modelljét 1988-ban készítették el, azonban Budapesten nem sokáig használták utasszállításra, a busz ugyanis Teheránba került, ahol átfestve, belső terét átalakítva vált a közösségi közlekedés részévé, és azóta is Iránban van. Az idén elkészült replika némileg különbözik az első modelltől: erősebb a motorja és biztonságosabb a csuklószerkezete. A busszal a forgalomban nem, de nyílt napokon és egyéb rendezvényeken találkozhatnak az érdeklődők.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Retróhétvégék jönnek a budapesti tömegközlekedésben - mutatjuk a retrójáratokat

A retrójárművek közlekedése a BudapestGo alkalmazáson és a winmenetrend.hu weboldalon követhetőek.

Retróhétvégéken találkozhatnak a BKV Ikarusaival az utasok - közölte Facebook-oldalán a BKV.

Az ikonikus autóbuszok kedvelői idén egy-egy hétvégi napon találkozhatnak azokkal a – budapesti közösségi közlekedést évtizedekig meghatározó – járművekkel, amelyek immár a BKV nosztalgiaflottáját gyarapítják.

A szépen megőrzött, patinás buszcsodák a város olyan vonalain bukkannak majd fel, amelyeken korábban meghatározó volt a jelenlétük. Az egyes járművek – tavalyi búcsúmenetükhöz hasonlóan – környékenként azonos napon állnak majd forgalomba.

Az első retróhétvégén, május 14-én vasárnap a Rákóczi úton közlekedő viszonylatokon tűnnek fel a legendás autóbuszok. A régi „fekete és piros” heteseket a 7-esen közlekedő Ikarus 435-ös és a 7E-n közlekedő, „7-173 GYORS” festésű Ikarus 280-as idézi, egy másik Ikarus 280-as pedig az 5-ös viszonylaton teljesít majd szolgálatot. A csuklós különlegességek mellett két szóló retró járművel is utazhatnak az érdeklődők: a 110-112-es vonalakon egy 260-as és egy 415-ös Ikarus közlekedik majd. Az autóbuszok mellett trolibusszal is lehetőség lesz retróutazásra. A közelmúltban kivont Ikarus 435-ös típus a 70-es viszonylaton fog közlekedni.

A retrójárművek közlekedése a BudapestGo alkalmazáson és a winmenetrend.hu weboldalon követhetőek. Az adott viszonylat és a forgalmi számok jelölik az egyes típusok közlekedésének tervezett rendjét.

  • 7E/3: IK280
  • 5/13: IK280
  • 7/25: IK435
  • 110/2: IK260
  • 110/5: IK415
  • 70/4: IK435T

Az év folyamán további két retróhétvégét terveznek, amelyek pontos programja még nem végleges. Nyáron a Hűvösvölgyben, szeptember elején pedig a Lánchíd térségében tűnnek majd fel várhatóan a retrójáratok menetrendszerinti forgalomban.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Az orosz invázió okozta pusztító gazdasági visszaesés ellenére Ukrajna 2023-ban figyelemre méltó ellenállóképességet mutatott, a gyászos 2022-es év után a GDP-je 5,3%-kal nőtt. Ugyanakkor a háború hosszú távú hatásai súlyosak: a költségvetési kiadások drasztikus emelkedése mellett a szociális, egészségügyi és oktatási források csökkenése demográfiai problémákhoz vezethet. Az EU és más nemzetközi partnerek támogatása kulcsfontosságú Ukrajna újjáépítéséhez, amelynek költségei a Világbank szerint elérhetik a 486 milliárd dollárt. A rekonstrukciós beruházások nemcsak Ukrajna talpra állását segíthetik, hanem stratégiai előnyöket hozhatnak az EU számára is, különösen a zöldenergia és az agrárszektorok terén – írja elemzésében a Vienna Institute for International Economics Studies (WiiW).

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×