eur:
413.28
usd:
402.33
bux:
79787.75
2025. január 3. péntek Benjámin, Genovéva
Happy woman driving a car and smiling. Cute young success happy brunette woman is driving a car. Portrait of happy female driver steering car with safety belt
Nyitókép: dragana991/Getty Images

Az autósok harmada nagyon furcsát gondol a többiekről

Az autósok harmada szerint ő jobban vezet másoknál, illetve 80 százalék szerint kizárólag önmaga felelős azért, hogy autóvezetés közben veszélybe kerül-e.

Egyebek közt ez derült ki a felhasználásalapú autós szolgáltatásairól ismert Cristo alkalmazás megbízásából készített reprezentatív felmérésből.

A magyar autósok harmada gondolja úgy, hogy jobban vezet az átlagnál, 10 emberből 8 pedig úgy érzi, hogy általában maximális rálátással van a közlekedési helyzetekre, és elsősorban önmaga felelős azért, hogy autóvezetés közben veszélybe kerül-e.

A Cristo közlekedésbiztonsági kampányt indít a drivingcamp szakmai partnerségével, ami arra keresi a választ, hogy mi magyarázza a sokszor alaptalan, fals kontrollérzetet az autóvezetőkben, és milyen veszélyeket rejt, ha bátrabb manővereket is megengednek maguknak.

Habár a válaszadók 68 százaléka úgy érzi, általában vagy mindig maximális rálátással bír az adott szituációra az utakon. A sofőrök csupán 1 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a többi autós soha nem tud számára meglepetést okozni.

A kutatás alapján a kevesebb mint egy éve vezetők kevésbé látják be a korlátiakat,

sok esetben hajlamosabbak olyan döntést hozni, ami azt feltételezi, ők befolyásolják a forgalmi helyzet kimenetelét.

Jelentősen befolyásolja a gondolkodást a gépkocsivezetők rutinja: a több mint 10 éve vezetők mintegy 40 százaléka gondolja úgy, hogy jobban vezet az átlagnál. Erre a csoportra jellemzőbb a kockázatvállalás is, ők például hajlamosabbak inkább gázt adni egy besorolni akaró jármű előtt, hogy az mögéjük kerüljön.

A felmérésre adott válaszok megerősítették azt is, hogy a versengő, esetenként agresszióhoz vezető közlekedési stílus a férfiak részéről gyakoribb, és ők hajlamosabbak arra is, hogy több esetben túlértékeljék képességeiket: a férfi válaszadók 42 százaléka ítélte meg úgy, hogy jobban vezet az átlagosnál, a nőknél ez az arány csupán 22 százalék.

A felmérés eredményei szerint a legkevésbé megfontoltan a több mint 5 éve vezetők (de 60 év alattiak),

valamint azok a 18-39 év közöttiek vezetnek, akik az elmúlt egy évben kaptak jogosítványt.

A vezetéstámogató automatikába vetett bizalom is a fiatalabb korosztály körében bizonyult magasabbnak, ők azok, akik hajlamosabbak lehetnek nagyobb mértékben az autójukra bízni a vezetés közbeni biztonságot.

A sofőrök több mint fele (56 százalék) nem ért egyet azzal, hogy „túl sok a szabály, ezért azokat nem kell betartani, elég a rutinra bízni magunkat”. 12 százalékuk azonban egyetértett az állítással, ami azt mutatja, hogy sokan hajlamosak alulértékelni a közlekedési szabályokat.

Címlapról ajánljuk
Már lehet korcsolyázni a befagyott orfűi tavon, de megvannak a veszélyei

Már lehet korcsolyázni a befagyott orfűi tavon, de megvannak a veszélyei

Legalább tízcentiméteres jégtakaró szükséges ahhoz, hogy biztonságosan lehessen sportolni rajta – mondta az InfoRádióban az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője. Mukics Dániel figyelmeztetett: csak a kijelölt helyeken lehet kocsolyázni, mert a jég alatt lehetnek meleg források, bizonyos helyeken a jégtakaró üreges is lehet, sőt akár egy négyzetméteren belül is eltérő lehet a jég vastagsága, és bármikor beszakadhat.

Több bombát is kitett a New Orleans-i merénylő, aki a családja helyett támadt az ünneplő emberekre

A 42 éves texasi Shamsud-Din Bahar Jabbar az Iszlám Állam hívője volt, és a furgonjával végrehajtott gázoláson kívül robbanószerkezeteket is elhelyezett a Bourbon Streeten. Az FBI és Louisiana kormányzója számolt be a részletekről – arról is, hogy eredetileg a családtagjainak akart ártani a merénylő.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.03. péntek, 18:00
Tálas Péter
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének egyetemi docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×