Infostart.hu
eur:
364.8
usd:
328.7
bux:
146591.85
2026. november 12. csütörtök Jónás, Renátó
Nyitókép: Pexels

Az egyszülős családokról adott ki közleményt a kormány

A kormány kötelességének tartja az egyszülős családok hatékony támogatását, hiszen minden gyermek kincs - olvasható a kormány honlapján az az Egyszülős Családok Napja alkalmából.

A családi adókedvezmény és a családtámogatások az egyedülálló szülők számára is elérhetők, az árvaellátás minimuma tavaly 50 ezer forintra emelkedett, a nem fizetett tartásdíjat pedig gyorsabban és magasabb maximális összegben előlegezheti meg az állam.

A közleményben azt írják, hogy "jelenleg Magyarországon az egyszülős családok túlnyomó többségében az édesanya a családfenntartó, sok esetben azonban az édesapa neveli egyedülálló szülőként gyermekét vagy gyermekeit. Emellett

számos egyszülős család létezik, ahol nem a szülő, hanem a nagyszülő vagy a dédszülő neveli egyedül a gyermeket, gyermekeket.

Fontos, hogy az egyszülős családok olyan segítséget kapjanak, amely könnyebbé teszi a mindennapjaikat".

Az érintettek is igénybe vehetik a különböző családtámogatási formákat, így például a személyi jövedelemadóból és a társadalombiztosítási járulékból is érvényesíthető családi kedvezményt, az otthonteremtési támogatásokat, emellett emelt összegű családi pótlékban részesülnek, kedvezőbb feltételekkel lehetnek jogosultak a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre, valamint az egyszülős családban nevelkedő gyermekek előnyt éveznek a bölcsődei felvételnél.

Az Erzsébet-táborokban minden évben külön támogatással egyszülős családokban nevelkedő gyermekek is nyaralhatnak, valamint családi táborokban is részt vehetnek az egyszülős családok.

2022 január elsejétől több mint duplájára, 50 ezer forintra emelkedett az árvaellátás minimuma.

Az elvált szülők esetében pedig komoly segítséget kapnak azok a családok, akikhez nem érkezik meg időben a megítélt tartásdíj, ugyanis már jövedelemkorlát nélkül, gyorsabban és nagyobb maximális összegben kapják meg az államtól megelőlegezve az összeget. Ennek maximális mértéke a háromszorosára - a mindenkori minimálbér 30 százalékára – emelkedett, és jelenleg 69.600 forint. Emellett gyorsabbá és hatékonyabbá váltak a gyermektartásdíj megállapításával és behajtásával összefüggő eljárások is.

Címlapról ajánljuk
Három ponton módosítja a kormány a földtörvényt

Három ponton módosítja a kormány a földtörvényt

A kormány jövőre tervezi a földtörvény átfogó felülvizsgálatát, vannak azonban problémák, amelyek megoldása érdekében már most lépni kell, ezért három módosítást tesznek a törvényben – mondta az agrár- és élelmiszer-gazdasági miniszter a tárca Facebook-oldalára szerdán feltöltött videóban.

Répássy Róbert a meghallgatásán javaslatot is tett a Tisza-kormánynak

A végrehajtói klánok megtörésére törekedett az igazságügyi tárca az Orbán-kormány 2010-es hivatalba lépése után – jelentette ki Répássy Róbert, a minisztérium volt államtitkára az Országgyűlés végrehajtási visszaéléseket feltáró vizsgálóbizottsága előtti meghallgatásán.
inforadio
ARÉNA
2026.11.12. csütörtök, 18:00
Dobrowiecki Péter
Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×