A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület pontokba foglalja, hogy miért nincs szükség a népligeti felüljáróra.
Ahogy arról ma reggel is hírt adtunk, elkezdték az Üllői úton a népligeti felüljáró állapotának felmérését, ami több hónapon keresztül fog tartani.
Sclling Zsolt, a BKK Inform munkatársa arról is beszélt, hogy még pár napba telik, mire az autósok kitapasztalják az elkerülő útvonalakat. Szerda-csütörtökre tehát normalizálódhat a helyzet, de ma még minden útvonalon torlódásra kell készülni.
Visszatérve e VEKE javaslataihoz.
Az egyik legkeményebb megállapításuk, hogy a felüljárón sem közösségi közlekedés nem halad át, sem kerékpárral nem lehet átmenni. Valójában semmi más ez már, mint egy luxus az autósoknak, szerintük hamarosan befejeződik a metrófelújítás végre, az útvonalon tökéletesen lehet majd közlekedni metróval.
Úgy látják, hogy "kiválóan megvan ez a csomópont szintbeli kereszteződésként is. Ennek tervét a Főmterv letette a városvezetés asztalára".
A két balra kanyarodó irányt teljesen ki is lehet venni, mivel az Ecseri útnál az M5 bevezető felé, a Nagyvárad téren pedig az Elnök utca felé a balra kanyarodás most is adva van.
Aki pedig a népligeti Volánbusz pályaudvar buszainak be- és kihajtása miatt aggódik, annak felhívnánk a figyelmét, hogy van ott egy nem használt kijárat is".
Megállapításuk szerint a népligeti közúti felüljáróra sem forgalmilag, sem várospolitikailag nincs szükség, ráadásul a csomópont átépítésével egyidejűleg komoly mennyiségű P+R hozható létre, az Üllői út teljes hosszában pedig kétoldali, irányhelyes, szintben eltolt kerékpársáv létesíthető.