Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
fotó: MÁV-Start
Nyitókép: MÁV-Start

Lekenik a MÁV Flirtjeit, sőt!

Korszerűsítés után 160 km/h-val tudnak közlekedni a 2006-2010 között beszerzett Flirt vonatok - írja a MÁV.

A közlekedésbiztonság növelése és a járművek megengedett 160 km/h-s végsebességének kihasználása érdekében 36 szerelvényt szereltek fel Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS L2). Egy motorvonatot korábban már felszerelt ETCS-berendezéssel a MÁV-START, a 2013-2016 között vásárolt 63 motorvonat pedig már a szállításkor rendelkezett ilyen típusú vonatbefolyásolóval.

Közben zajlik a piros festésű FLIRT motorvonatok átépítése is: a járművek kívülről és belülről is megújulnak, és az elővárosi motorvonatflotta egységesítése révén az újabbakkal megegyező szolgáltatási szintet, és kék-fehér-sárga külsőt kapnak.

Így a korábban vásárolt járműveken is jobb lesz az utastájékoztató rendszer, amelynek köszönhetően korszerű monitoron lehet értesülni az utazással, menetrenddel kapcsolatos információkról, például a várható érkezési és indulási időkről, a csatlakozási lehetőségekről, valamint a rendkívüli eseményekkel kapcsolatos tudnivalókról.

Laptopok, mobiltelefonok töltéséhez használható dugaszoló aljzatokat és USB-töltőket szerelnek az ülések mellé.

Továbbfejlesztik az ajtónál beszerelt mozgássérült-emelőket, amelynek köszönhetően a liftet használók már nemcsak szemből, hanem oldalról is felszállhatnak a járműre a keskenyebb peronokról.

Az utasbiztonság fokozása érdekében korszerűsítik a videós térfigyelő rendszert, a képminőség javítása mellett a készülékek éjjellátó funkcióval is kiegészülnek.

Az első ilyen felújított motorvonat 2020 novemberében állt forgalomba, eddig 49 jármű egységesítése készült el, és

a teljes flotta átalakítása 2023 végére fejeződhet be.

A kormány európai uniós támogatás igénybe vétele révén 4,9 milliárd forinttal járul hozzá az elővárosi motorvonatflotta egységesítéséhez.

A piros járművek leginkább a dunántúli vonalakon, így Budapest-Győr-Hegyeshalom, Székesfehérvár-Balatonfüred, Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa, Budapest-Pusztaszabolcs-Dombóvár, illetve Budapest és Dunaújváros között közlekednek. Az átalakítás és a flottaegységesítés után is itt állnak újból forgalomba, így korszerűsített és új színvilágú járművekkel találkozhatnak az utasok.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×