eur:
410.55
usd:
391.87
bux:
79822.75
2024. november 25. hétfő Katalin
Nyitókép: BKK

LMP: maradjon autómentes a Lánchíd!

Az LMP támogatja az autómentes Lánchíd koncepcióját, és továbbra is kiáll amellett, hogy a héten bevezetett forgalmi rend legyen végleges.

Bakos Bernadett, a párt országgyűlési képviselője vasárnap a Clark Ádám téren tartott, online is közvetített sajtótájékoztatón azt mondta: a 21. századi városfejlesztés egyik legnagyobb kihívása, hogy miként csökkenthető az autóforgalom, miként csökkenthetők a mobilitási igények és hogyan ösztönözhető a közlekedésimód-váltás. Ezek egyik kiváló eszköze, ha autómentes zónákat és útszakaszokat jelölnek ki, amivel előnyben részesítik a kerékpározást és a közösségi közlekedést, ezzel pedig "autómentes, nyugodt, csendes, sétálásra alkalmas" útszakaszokat teremtenek.

A Lánchíd kiesése "nem okoz nagy problémát a fővárosi közlekedésnek", mert a lezárása előtt is az összes budapesti híd fogalmának mindössze négy százalékát bonyolította - vélekedett az LMP politikusa. Másfél éve le van zárva, és ez nem okozott közlekedési káoszt, az autóforgalom tehát viszonylag keveset veszít a híd kiesésével, azonban óriási lehetőséget biztosít a közösségi közlekedésnek és a kerékpárosoknak, gyalogosoknak - mondta.

Bakos Bernadett szerint a korábbi helyzet nem vált előnyére a közlekedőknek, mert a híd keskeny, a járdák szűkek, emiatt rendszeresek voltak a közlekedési konfliktusok és a dugók, és ez most megváltozhat.

Hozzátette: Lázár János építési és közlekedési miniszter a parlament gazdasági bizottságában hétfői meghallgatásán azt mondta, hogy az ő választókerületében "a kerékpár nem sport, nem hobbi, hanem azzal járnak dolgozni az emberek".

Ennek a felismerésnek az LMP is örül, és arra kéri a most a közlekedési területért is felelős minisztert, hogy támogassa a kerékpáros közlekedést. Arra a felvetésre a miniszter azonban nem válaszolt, hogy a Fidesz elismeri-e létező közlekedési módként a kerékpározást, és leáll-e a kerékpárosok "üldözésével" a fővárosban - említette az LMP-s képviselő.

Kanász-Nagy Máté, az LMP frakcióvezető-helyettese a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: nagyon jó, hogy nem hajthatnak fel az autók a hídra, "és ennek mindenképpen így kell maradnia". A Lánchíd legyen a kerékpárosoké, gyalogosoké, a közösségi közlekedést használóké.

"Arra kérjük Karácsony Gergelyt, hogy ne hátráljon meg, ne engedjen az autóslobbi nyomásának, tartsa meg így a Lánchidat ebben az állapotában". További felújításokra azonban szükség van, így a gyalogos sávokéra is, amikorra jövő nyárra elkészül a Lánchíd - fűzte hozzá a frakcióvezető-helyettes.

Kifejtette, hogy a főpolgármesternek be kell tartania az eredeti választási ígéretét, hogy a közösségi és a kerékpáros közlekedésnek ad teret Budapesten, és "felveszi a küzdelmet a túlzott autós forgalom ellen".

A budapesti közúti forgalom fele nem is a fővárosban élők járműhasználatából ered, hanem abból, hogy az agglomerációban élők kényszerülnek autóba szállni. "Ők okozzák a dugót Budapesten, ami ellen dugódíjjal, a közösségi közlekedés fejlesztésével és autómentes Lánchíddal lehet védekezni" - hangsúlyozta Kanász Máté.

Címlapról ajánljuk
„Helyettünk is hős” – Megnyílt a Puskás Múzeum

„Helyettünk is hős” – Megnyílt a Puskás Múzeum

"A magyar futball öröksége kötelez és muníciót is ad nekünk" – mondta a megnyitón Orbán Viktor miniszterelnök, Puskás Ferencet a magyar futballisták és minden 10-esek példaképének nevezve, akiről Czibor Zoltán azt mondta: "ha az Öcsi egyszer belerúgott a labdába, abból két gól lett".
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Az innovációs ökoszisztéma felrázása érdekében új vezetői posztot is bevet az NKFI Hivatal

Az innovációs ökoszisztéma felrázása érdekében új vezetői posztot is bevet az NKFI Hivatal

A Kutatási Kiválósági Tanácsban (KKT) október 1-jétől betöltött elnöki pozíciója mellett az innovációra és tudománypolitikára fordított hazai költségvetési források fő allokátorának számító Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFI Hivatal) tudományos társelnöki feladatkörét is ellátja Domokos Péter. Az NKFI Hivatal új vezetői pozíciójáról, illetve a két tisztség együttes betöltésének előnyeiről magát Domokos Pétert, illetve az NKFI Hivatal elnökét, Kiss Ádámot kérdeztük. A páros interjúból kiderül az is, hogy a Domokos Péter szerint miért volt szükség az OTKA átalakítására. A KKT elnöke arról is beszélt, hogy az első ízben meghirdetett Research Grant Hungary program keretében azon dolgoznak, hogy több neves külföldi és külföldön dolgozó kiemelkedő magyar kutatót csábítsanak Magyarországra, akik jövőre hazai intézményekkel közösen fognak kutatási projekteken dolgozni. Az NKFI Hivatal elnöke a K+F-ráfordítások kapcsán azt emelte ki, hogy szemléletválásra van szükség ahhoz, hogy a magyar gazdaság versenyképességét alapvetően befolyásoló kutatásfejlesztési és innovációs finanszírozás az 1-1,5% közötti GDP-arányos sávból a Budapesti Deklarációban is megfogalmazott 3%-os szintre emelkedjen, és hosszú távon, kiszámíthatóan ott is maradjon, vagy akár a fölé nőjön. Hivatala legfőbb feladatának a költségvetési forrásokból lebonyolított programok és projektek magas színvonalú minőségbiztosítását nevezte. A következő időszak legfontosabb céljának az innovációs szereplők minden eddiginél szorosabb összekapcsolását, valamint az egyetemeken, kutatóintézetekben elért kutatási eredmények szisztematikus felkarolását tekinti. Ezt a munkát támogathatja az eddig öt hazai egyetem mellett létrehozott technológiai transzfercégek (TTC-k) tevékenysége is. Kiss Ádám arról is beszámolt, hogy az NKFI Hivatal még idén meghirdeti a 15 milliárdos keretösszegű nagyvállalati innovációs programot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×