A sávot úgy alakították ki, a pihenőhely adottságait fölhasználva, hogy nem kellett sávot elvenni az egyéb közúti forgalomtól. A buszok most megelőzhetik (elsősorban a reggeli csúcsban) a pihenőn keresztül a feltorlódott kocsisort, de a magánautóval ingázók sem szenvednek hátrányt – teszi hozzá Vitézy Dávid.
Az államtitkár emlékeztet, hogy a Volánbusz M3-ason közlekedő járatai nagy térségből, a veresegyházi, gödöllői és aszódi agglomerációból, Nógrád és Heves megye jelentős részéből és a Jászságból hozzák az utasokat a fővárosba. A közel félmillió fős lakosságú területet naponta több mint 400 buszjárat érinti, ezek közül a reggeli csúcsban 88 érkezik itt be körülbelül 3400 utassal.
A buszsávot a Magyar Közút Zrt. a Technológiai és Ipari Minisztérium megrendelésére alakította ki. Az országos kezelésű közúthálózaton eddig viszonylag kevés buszsáv létesült, a közösségi közlekedés előnyben részesítése érdekében keresik mostantól ezek kialakításának lehetőséget az összes nagyváros térségében, az önkormányzatokkal közösen – olvasható a bejegyzésben.
Vitézy Dávid végül megjegyzi: a buszokra hamarosan még nagyobb feladat vár, a Budapest–Veresegyház–Vác vasútvonal fejlesztése, akadálymentessé és részlegesen kétvágányúvá átépítése idején részben a pótlóbuszok is erre járnak majd.
A Volánbusz közleményében az olvasható, hogy a buszsávok már bizonyították létjogosultságukat az M1-es és az M7-es sztráda bevezető szakaszán, ahol az autóbuszos közösségi közlekedés járművei korábban számottevő késéssel tudtak csak közlekedni.
A Volánbusz 400 buszjáratot közlekedtet naponta a budapesti agglomeráció közel 400 ezer fős északkeleti térségből. Az M3-as érintett szakaszán egy átlagos munkanapon több ezren veszik igénybe a közlekedési vállalat szolgáltatásait. A csúcsidőszakokban tapasztalható torlódások, dugók eddig a buszjáratok közel negyedét érintették.