Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: BKK

Megérkeztek a Lánchíd első gigászi pályaelemei az építkezésre – képek

Az acéltáblák egyenként csaknem olyan hosszúak, mint egy városi szóló autóbusz.

Mint arról nemrégiben az Infostart is beszámolt, az új acél pályatáblákat Csepelen gyártották, és szerda hajnalban közúton, különleges útvonalengedéllyel érkeztek meg a Lánchídhoz. A helyszínre szállított elemeket üzemi körülmények között már ellátták az alapozó festékréteggel, a beépítésük után pedig még két réteget visznek fel rájuk – olvasható a BKK honlapján.

Az acélszerkezet első két kiszállított táblája egyenként csaknem 11 méter hosszú és 3,5 méter széles. A mintegy 8 tonna tömegű elemeket a híd közepébe építik be, arra a részre, ahonnan a híd „felszeletelésével” a bontási munkák is indultak.

Az első acél pályatáblák várhatóan már augusztusban a helyükre kerülnek. Az elemeket az építkezést kiszolgáló, különleges sínrendszeren közlekedő bakdaruk mozgatják majd a hídon, amelyeket kifejezetten a Lánchíd adottságaihoz illeszkedően terveztek, és egyedileg gyártottak a felújításhoz.

Az elöregedett vasbetonpályát váltó, trapézbordákkal merevített – úgynevezett ortotróp – acélszerkezet jelentősen könnyebb az elődjénél, ezért jobban kombinálható a régi hídszerkezettel. A híd felújításához csaknem száz acél pályatáblára van szükség. Ezek beépítése ütemezetten követi a bontást és a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási, illetve korrózióvédelmi munkáit – teszik hozzá.

Ami eddig történt

A BKK emlékeztet: a Lánchíd felújítását a Duna fém- és lőszermentesítésével kezdte meg májusban a kivitelező A-Híd Zrt. Ezt követően a pesti oldalon felállították a toronydarut, átépítették a Clark Ádám teret, közben elkészült az átkelő függesztett állványzata. Június 16-án teljesen lezárták a hidat a forgalom elől. Másfél héttel később a fém- és lőszermentesítés lezárásaként egy török kori ágyúgolyót emeltek ki a víz alól, július elejére pedig a budai oldalon is összeszerelték a toronydarut. A híd pályaszerkezetének bontása július közepén kezdődött.

A Lánchíd felújítása várhatóan 2023-ra készül el. A korszerűsítéssel kapcsolatos hírek, információk és aktualitások a www.lanchid.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetők.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×