Infostart.hu
eur:
386.77
usd:
328.38
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Budapest, 2017. március 13. Az óbudai Szentlélek tér a főváros III. kerületében. Több BKK autóbusz végállomása, valamint a H5-ös HÉV megállója által alkotott fontos közlekedési csomópont. Mögötte a Zichy-kastély most felújított két melléképülete, amelyek egyikében helyet kapott a budapesti Vasarely Múzeum is. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Rehabilitálják Óbuda kapuját, méltó arculatot kap a Szentlélek tér

A jelenleg elhanyagolt területek megszűnnek, januárban a pavilonokat elbontják, a tervek szerint a műemléki környezethez illő kép várja majd az erre járókat.

A III. kerület egyik legnagyobb forgalmú csomópontja, Óbuda kapuja, a Szentlélek tér jelenleg nem a legszebb arcát mutatja – idézi az önkormányzat közleményét a Pestbuda.hu. Ezért Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat úgy határozott, hogy a mostani állapotot rendezi, a területet az itt naponta megforduló több tízezer ember számára élhetőbbé, szebbé és szolgáltatásaiban is vonzóbbá teszi.

Mint olvasható, a III. kerületi önkormányzat augusztus végén pályázati felhívást tett közzé, hogy az idén lejáró szerződések helyébe új, a mai kor igényeinek megfelelő és a műemléki környezethez illő területhasználati szerződést kössön. A pályázatok október közepi benyújtási határidejére négy pályázat érkezett, majd az azt követő egy hónapos hiánypótlási időszak végére három pályázat maradt versenyben.

Azt is közölték, hogy a pályázat keretében a leendő tér kereskedelmi funkcióin kívül a terület fenntartására, a környezetbe illő építészeti megvalósításra, a nyújtani kívánt szolgáltatások biztosítására vonatkozó elképzelések mellett számos zöldterületi, műszaki és közművi tervet, nyilatkozatot kellett benyújtani. Természetesen a terület használatáért fizetendő ár is fontos szempont a bírálat során.

A pályázat győzteséről és az általa készített koncepcióról döntés várhatóan januárban születik

– derül ki az Óbuda.hu írásából.

Mint fogalmaznak, a tér megújulása együtt jár a jelenlegi állapot megszüntetésével és az új megépítésével. Emiatt néhány hónapig az óbudaiak és az erre járók türelmét, megértését kérik. Az írásból kiderül, hogy a teret most uraló pavilonsor üzemeltetésére a pavilonok tulajdonosainak december 31-ig volt szerződés szerint idejük,

2021 januárjában a jelenlegi pavilonokat elbontják,

a leendő nyertes pályázó pedig a döntést követően fogja építési ütemtervét meghatározni.

Azt ígérik, hogy az átváltozás átmeneti kellemetlenségei után Óbuda kapuja méltó arculatot és környezetet nyer, a jelenleg elhanyagolt, beláthatatlan területek megszűnnek, a szolgáltatások bővülnek, az erre járók pedig esztétikus környezettel találkoznak a téren és környékén. Az önkormányzat célja, hogy „igazi találkozóponttá váljon a Szentlélek tér és környéke.”

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×