eur:
387.97
usd:
360.22
bux:
69201.95
2024. május 12. vasárnap Pongrác
Összeroncsolódott személyautók a budapesti BAH csomópont felüljáróján 2020. november 15-én. A balesetben két ember megsérült, a rendőrség a helyszínelés és a műszaki mentés idejére mindkét irányból lezárta a felüljárót.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Ne vezessen a halálba a vezetésünk

Nem kell elfogadni, hogy évente hatszázan halnak meg Magyarországon közlekedési balesetben – mondta az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos.

Révész Máriusz a "Mentsünk meg 600 életet!" közlekedésbiztonsági program indító sajtótájékoztatóján azt mondta: 2012-ig nagymértékben csökkent a halálos közlekedési balesetek száma Magyarországon, de azóta stagnálnak a számok. 2012 és 2019 között évente átlagosan 600-640 ember halt meg a közutakon. "Ennek nem kellene így lennie" – jelentette ki.

Hozzátette:

a magyar utakon egymillió lakosra vetítve 62-64-en haltak meg, az Európai Unió átlaga 49-50 körül van,

de vannak olyan országok, ahol egymillió lakosra vetítve 30 alatt van a halálos közlekedési balesetek száma. Hozzátette: Oslóban tavaly egy ember halt meg közlekedési balesetben, Helsinkiben három, Bécsben 18, Budapesten 51.

Azt mondta, ha az uniós átlag szintjére le lehetne csökkenteni a halálos közlekedési balesetek számát Magyarországon, akkor évente 100-150 életet lehetne megmenteni, ha a legjobb országok szintjére, akkor évente 300 életet.

Révész Máriusz elmondta: a Közlekedéstudományi Egyesülettel közösen ezért döntöttek úgy, hogy elindítják a "Mentsünk meg 600 életet!" elnevezésű programot. A kampányban felhívják a figyelmet arra, hogy túl sokan halnak meg közlekedési balesetben az ország útjain és ez ellen mindenkinek tennie kell, és várják az emberek véleményét arról, mit kellene tenni, hogy kevesebb közlekedési baleset történjen.

Emlékeztetett: a kormánybiztosság több lépést is tett már a közlekedésbiztonság javításáért, például elkészítették a Közlekedő kisokost az általános iskola 4. osztályos tanulóinak, és a védtelen közlekedők védelmének erősítése, a biztonságos közlekedés érdekében elkészítették a KRESZ-módosítási javaslatukat is.

A kormánybiztos véleménye szerint nagyobb odafigyeléssel, türelemmel sok közlekedési baleset megelőzhető lenne. Reményét fejezte ki, hogy a kampánnyal hozzájárulhatnak a balesetek számának csökkentéséhez.

Kiss Csaba, a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) közlekedésbiztonsági tagozatának tagja hangsúlyozta: nem szabad elfogadni, hogy a közlekedés velejárója a halál és a sérülés.

Elmondta: a KTE októberben végzett egy felmérést, amelyben valamennyi közlekedő réteget megszólították a gyalogosoktól a hivatásos sofőrökig.

A kérdőívet 1700-an töltötték ki, és bár a részletes kiértékelés még tart, már most látszik, hogy a közlekedési kultúrával a többség nincs megelégedve, és a válaszadók inkább rossznak, mint jónak tartják a közlekedés biztonságosságát.

A balesetek bekövetkeztéért az agressziót, a stresszt és a figyelmetlenséget emelték ki.

A megelőzésért a válaszolók szerint az agresszió elleni fellépésre, képzésre, közlekedésre nevelésre és az egymás iránti felelősség erősítésére lenne szükség.

Elmondta azt is, hogy a Mentsünk meg 600 életet! programhoz kapcsolódóan ötletpályázatot írnak ki. Január 15-ig olyan ötleteket, javaslatokat várnak, amelyek a közlekedési balesetek csökkentését szolgálják, tudatosítják a problémát, és javaslatot tesznek a kezelésére.

Címlapról ajánljuk
Történelmi mélyponton a cseh sörfogyasztás – fejenként évi 128 liter…

Történelmi mélyponton a cseh sörfogyasztás – fejenként évi 128 liter…

Visszaesett a sörfogyasztás Csehországban. A teljes cseh sörtermelés 2023-ban alig több mint 20 millió hektoliter volt, ami 2,7 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. Ebből 15,2 millió hektolitert Csehországban fogyasztottak el, a többit exportálták. A visszaesés egyik oka, hogy egyre több cseh iszik alkoholmentes sört vagy söralapú üdítőitalt.

Beügyeskedték Vlagyimir Putyin parádéját az ukrán mellett a lett tévébe is a hackerek

Akaratán kívül sugározta a moszkvai, vörös téri katonai díszszemlét több ukrán és lett tévéadó. Orosz hackerek ugyanis feltörték a médiumok rendszereit május 9-én. Az ukránok sem maradtak adósok.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.13. hétfő, 18:00
Csicsmann László
Közel-Kelet szakértő, a Budapesti Corvinus Egyetem tanára
Vége a négy szűk esztendőnek?

Vége a négy szűk esztendőnek?

Fejenként 10 ezer forint az éttermekben az a lélektani határ, amit a vendégek még hajlandóak kifizetni. Felette azonban már átgondolják, hogy rendeljenek-e még egy desszertet vagy egy kávét. A vendégek megfontolt költekezését jelzi, hogy a szektor teljesítménye csak most érte el a Covid-válság előtti szintet. Kevesebb az étterem, mint a járvány előtt volt, és a dolgozók száma is csökkent a szektorban. Az emberek pedig ritkábban térnek be a vendéglátóhelyekre.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×