A Stadler és az Alstom adott be érvényes jelentkezést a MÁV-HÉV járműtenderére – erősítette meg a Magyar Nemzetnek a Stadler Trains Magyarország. Korábban Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója közösségi oldalán tette közzé, hogy két, világszerte ismert, nagy európai járműgyártó, a Stadler és az Alstom jelentkezett a tenderre.
Az új vonatok a szentendrei (H5), a ráckevei (H6) és a csepeli (H7) vonalakon állnak majd forgalomba, leváltva az átlagosan 44 éves, magaspadlós, keletnémet gyártású mai szerelvényeket. Az új vonatok olyan specifikációval érkeznek, hogy a tervezés alatt álló fejlesztések után ezek a járművek adhassák a leendő 5-ös metró járműparkját. A tender sikeres lebonyolítása esetén
az új vonatok 2023 és 2025 között állhatnak forgalomba.
A Stadler, a svájci családi vállalkozásból kinőtt gyártó 2006-ban nyerte meg a MÁV elővárosi vasút tenderét, és azóta a MÁV-nak és a GYSEV-nek összesen 133 Flirt motorvonatot szállított le, jelenleg pedig zajlik a negyven emeletes KISS motorvonat kiadása. Eközben a cég felépítette alumínium-kocsiszerkrény-, valamint forgóváz gyárát, és kapacitásainak további bővítésére készül.
A másik jelentkező, a francia, de multinacionálissá vált Alstom Európa legnagyobb vasútijármű gyártója, amely megvette a kanadai Bombardier vasútépítő vállalatát. Az Alstom gyártja a nagysebességű TGV szerelvényeket, de kínál hagyományos mozdonyokat és személykocsikat, elővárosi motorvonatokat, villamosokat és metrókocsikat. A budapestiek is találkozhattak a termékeivel az M2-es és M4-es vonalon közlekedő metrószerelvények révén.