Új, egységes "ernyőarculatot" kapnak a fővárosi önkormányzat szervezetei és cégei - jelentette be a Budapesti Városarculati (BV) Nonprofit Kft. ügyvezetője szombaton a fővárosban.
A BV és a Kreatív Magazin által kiírt nyílt tenderre 40 pályázat érkezett, ezek közül a szakemberekből álló zsűri a győri Elevate Strategy and Design. Kft. pályázatát ítélte a legjobbnak - közölte Faix Csaba.
Elmondta: 50 olyan cég és szervezet van, amely a fővároshoz köthető, ám a most használt logóikon semmi nem utal arra, hogy egy szolgáltató hálóhoz tartoznak. Ezért döntöttek arról, hogy a főváros 2016-ban megfogalmazott arculati elemeit továbbfejlesztik az egységesítés érdekében.
Az volt a célja, hogy a főváros filozófiája, vagyis a sokszínűség, a fenntarthatóság és az élhetőség is visszaköszönjön a logókról - fűzte hozzá.
Felhívta a figyelmet arra, hogy az egységes arculat versenyelőnyt is jelent. Ugyanis nagy a verseny a turistákért és a rendezvényekért az európai városok között, és például Prága, Pozsony és Bécs már rendelkezik saját egységes dizájnnal.
Továbbá - folytatta - az egységesítés hatékony is, mert a fővárosi cégek és szervezetek ezáltal megspórolják az önálló brandépítés tetemes költségét.
Az arculatváltás nem máról holnapra megy végbe, az egy éveken át tartó folyamat lehet - tette hozzá Faix Csaba.