Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Búvárok a kiemelést követően a víz felszíne felett, holtestek után kutatva átvizsgálják a balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó roncsát a Margit hídnál 2019. június 11-én. A Hableány május 29-én süllyedt el a Margit hídnál, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták. Azóta további tizenhárom áldozat, köztük a Hableány matrózának holttestét találták meg és azonosították.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Előzetes jelentés: rekonstruálták a Hableány tragédiáját

A Közlekedésbiztonsági Szervezet időközi jelentése végigkövette a hajók helyzetét és sebességét a fellelhető adatok alapján.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet oldalán elérhető egy olyan időszaki jelentés, amelyben elég részletesen rekonstruálják a Hableány sétahajó és a Viking Sigyn 2019. május 29-i balesetét – számolt be az Index.

Mint írják, a Hableány 20 óra 20 perckor indult egyórás városnéző körútra 33 koreai személlyel a fedélzetén. A hajó a Lánchíd alatti szakaszon fordult meg 20:47-kor, ekkor kezdett el felfelé, szakszóval hegymenetben menni a Margit híd felé, hogy kikössön a Jászai Mari téren. Ezzel egy időben indult el a Viking Sigyn is, az Akadémia kikötőpontról. A Duna bal partján haladt, nagyon lassan. A Hableány 7,0 km/h-val haladt, a míg a Viking 2,2 km/h-val. Gyorsan távolodtak egymástól.

20:56 a Hableány termes személyhajó balról előzi a Viking Sigyn kabinos személyhajót.
ITM/Közlekedésbiztonsági Szervezet/RSOE hajóútvonal visszajátszó
20:56 a Hableány termes személyhajó balról előzi a Viking Sigyn kabinos személyhajót. ITM/Közlekedésbiztonsági Szervezet/RSOE hajóútvonal visszajátszó

A Parlamentet elhagyva kezdett gyorsítani a Viking Sigyn, és elkezdte felvenni a Margit híd meghajózásához szükséges irányt. Eközben a Hableány keresztezte a másik hajó útját, átkerült annak jobb oldalára. A keresztezéskor, 21:00-kor, 190 méterre voltak egymástól.

A Viking Sigyn egyre gyorsított, elérte a 12,4 km/h-t, jóval gyorsabb volt már, mint a Hableány. Rohamosan csökkent közöttük a távolság, így a Margit híd hídnyílásába egyszerre mentek be.

„21 óra 05 perckor a két hajó a híd alatt összeütközött.

A Viking Sigyn maga előtt tolva keresztbe fordította, majd oldalára döntötte a Hableányt, ami 7 másodperc alatt elsüllyedt, a nyitott utastéren lévők a vízbe estek, de legtöbben a hajó belsejében rekedtek. Az ütközés után a Viking Sigyn kabinos személyhajó STOP manővert hajtott végre.

21:05:35 a Viking Sigyn kabinos személyhajó a hídnyílásban utoléri a Hableány termes személyhajót és nekiütközik 
ITM/Közlekedésbiztonsági Szervezet/RSOE hajóútvonal visszajátszó
21:05:35 a Viking Sigyn kabinos személyhajó a hídnyílásban utoléri a Hableány termes személyhajót és nekiütközik. ITM/Közlekedésbiztonsági Szervezet/RSOE hajóútvonal visszajátszó

A jelentés azt írja, hogy a Viking Sigynnek kockázatos lett volna a hídpillérek között maradnia, ezért az ütközés után kihajózott a híd alól, majd közvetlenül utána megállt. A személyzet mentőgyűrűket dobott a vízbe, és mentőcsónakkal is megkezdték a mentést. Ebbe a környéken lévő hajók is bekapcsolódtak. A Sigyn vezetője, 21:09-kor jelentette az esetet a NAVINFO rádióállomásnak. A Viking Sigyn 21:38-ig tartotta a helyzetét, majd a NAVINFO-val egyeztetve az első alkalmas helyen kikötött.

A Hableány súlyos szerkezeti és külhéj-sérüléseket szenvedett. Belülről felszakadt a bordázat, a csavartengely ívben meghajolt. A hajó fenekén a külhéjat a Viking Sigyn teljes szélességben benyomta. A fenék bal oldalán több helyen lékek is keletkeztek, megsérült a fedélzeti felépítmény és a kormányállás is. A Viking Sigynen kisebb karcolások keletkeztek.

Minden Infostart-cikk a Hableány-balesetről itt olvasható!

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

A Nemzetközi Atomenergia-ügynökség (NAÜ) friss jelentése szerint megrongálódott a csernobili szarkofág a februári dróntámadást követően, így nem tudja ellátni elsődleges biztosági feladatát, vagyis a sugárzás megakadályozását. Bassár el-Aszad bukott szíriai diktátor egykori hívei szervezkednek Moszkvából, a céljuk, hogy felkeléseket szítsanak az új kormány ellen, és visszaszerezzék elvesztett befolyásukat. Állítólag már 50 ezernél is több harcost számlál a mozgalom. Oroszország tengeri blokáddal válaszolhat az ukrán kikötőkből induló áruszállítmányokra az orosz tartályhajókat ért ukrán dróntámadások után. Ez az akció azonban sok veszélyt rejt: Moszkva pontosan a növekvő veszteségek miatt vonult vissz a Fekete-tengerről.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 6. 14:02
×
×
×
×