eur:
414.32
usd:
397.51
bux:
0
2024. december 23. hétfő Viktória
Farkas Bertalan űrhajós egy AN-26 szállító repülőgép pilótafülkéjében a szállító repülőgép rendszerből történő kivonása alkalmából rendezett ünnepségen a kecskeméti repülőbázison 2020. június 11-én.
Nyitókép: MTI/Ujvári Sándor

Nyugdíjazza AN-26-os szállítógépeit a magyar honvédség

Az öt repülőt csütörtökön Kecskeméten, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison búcsúztatták.

Az AN-26-os repülőgépeken kívülről nem látszik ugyan az elmúlt 46 év, de technológiája korára jellemző, ezért "bármennyire is ragaszkodunk és érzelmileg kötődünk" hozzájuk, egy új cél elérésének tudatában tisztességgel búcsút kell venni tőlük - mondta a honvédelmi miniszter.

Gripenek kísérnek egy AN-26 szállító repülőgépet a gép rendszerből történő kivonása alkalmából rendezett ünnepségen a kecskeméti repülőbázison 2020. június 11-én.
MTI/Ujvári Sándor
Gripenek kísérnek egy AN-26 szállító repülőgépet a gép rendszerből történő kivonása alkalmából rendezett ünnepségen a kecskeméti repülőbázison 2020. június 11-én. MTI/Ujvári Sándor

A Magyar Honvédségnek korszerű és ütőképes erővé kell válnia a térségben, Európában. Ehhez modern, a 21. század kihívásait kezelni képes technikai eszközökre van szükség - közölte Benkő Tibor. A honvédelmi miniszter hangsúlyozta: a haderőfejlesztés jó ütemben halad, a légierő fejlesztése és bővítése azonban még mindig prioritást élvez. A technikai eszközök cseréje, valamint az oktatás és kiképzés hazai bázisának megteremtését követően, hátravan még olyan rakéta légvédelmi rendszerek beszerzése, amelyek Magyarország teljes légterét képesek lefedni. Ennek kiszolgálásához és biztosításához azonban nemcsak korszerű radartechnikai eszközökre, hanem felkészült pilótákra is szükség van - sorolta Benkő Tibor.

A miniszter emlékeztetett, a tervezett repülőgépek és helikopterek beszerzésével 150-200 pilóta képzéséről is gondoskodni kell. Korom Ferenc, a Magyar Honvédség parancsnoka az ünnepségen a magyar katonai repülés emblematikus típusának nevezte az AN-26-os szállító repülőgépet. Mint mondta, az "Ancsák" a Magyar Honvédség légiszállító képességének gerincét képezték és a magyar légierő történetének egyik legmegbízhatóbb repülőgép típusának bizonyultak. Emlékeztetett:

az AN-26-osok Európa, Ázsia és Afrika 47 országának 197 repülőterén fordultak meg.

A típus valamennyi magyarországi gépe összesen 83 ezer órát töltött a levegőben. A mintegy 31 millió kilométer megtételével gyakorlatilag 773-szor körbe repülhették volna a földet.

A parancsnok szerint napjainkban a légiszállítási képesség rendkívüli módon felértékelődött. Magyarország ennek a kihívásnak hosszú éveken keresztül az AN-26-osokkal felelt meg, azonban a növekvő nemzetközi katonai szerepvállalások szükségessé teszik újabb, korszerű, nagyobb hatótávolságú és szállítókapacitású repülőgépek rendszeresítését. A Magyar Honvédség hadrendjéből kikerülve az öt AN-26-os repülőgép más típusú feladatok ellátásában vesz részt - tette hozzá.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×